loone Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Snuppa på 6 mnd er på sin 4 dag med diare nå. Pappan og jeg har vært syke med feber, diare og oppkast, men hun har bare diare. renner rett igjennom og gjennom alt....! Lurer bare på hvor lenge sånt pleier å vare... hun er i godt humør og spiser godt. jeg fullammer og prøver å legge hun til ofte så hun får i seg nok væske. Har fått tips om å prøve byggavkok og blåbærsaft, men hun spytter ut alt. Noen tips eller råd...?? Vi reiser til tenerife på tirsdag og er ikke noe gøy å reise med sykt barn:(
2prinsesserogbim Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 gi ho blåbær.. syltetøy eller youghurt me blåbær.. eller berre blåbær, iallfall nåke me blåbær... blei masse blåbær detta.. men da skal stoppe..
2julibarn Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Hei, min datter hadde skikkelig omgangssyke (både oppkast og diarè). Det varte akkurat en uke. Fordi det varte så lenge, så ringte jeg og snakket med barnelege på sykehuset her. Han sa at det var normalt at det kunne vare opptil en uke. Hvis det varte lenger enn en uke, så skulle vi reise til legen. Jeg trodde at slikt normalt var over på et par dager, men nå har jeg altså lært at det er normalt men slikt inntil en uke! Tips: mat som eks loff, banan og kokt ris. En lege sa til meg en gang at det er fint å halvblande eplemost og farris. Eplesaften skal visst virke beroligende på magen, og det er bra å tilføre mineralene som er i farris. Husk at det er viktigst at barnet får i seg drikke. De klarer seg en uke med lite mat. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå