Gå til innhold

vikariat

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber som førskolelærer i et vikariat som går ut i slutten av juli. Jeg jobber 100%. Nå går jeg inn i min 7 svangerskapsuke, og lurer på hvor lenge i forveien jeg må si fra på jobb? Har stor mulighet for å få forlenget jobben et år til. Er begynt å bli veldig kvalm, så kan jo være jeg må si det snart alikevel.

Fortsetter under...

Selv om du sykemelder deg trenger ikke arbeidsgiver å bli informert om hvorfor du er sykemeldt. På sykemeldingen er diagnose skravert for arbeidsgiver og du har ikke plikt å si at du er gravid. Skyld det på noe annet inntill du har skrevet under på kontrakt om forlenget vikariat! Vi må alle sikre oss økonomisk så sant det går ann! Du har rettigheter som er laget for deg som gravid, så bruk de! Men så er det jo lenge til vikariatet ditt går ut da, og magen vil jo etterhvert synes :)... Du kan jo konferere med arbeidsgiver om hva som er planen etter juli... Kanskje du da får fremskyndet et nytt vikariat, uten at arbeidsgiver vet at du er gravid! Hvi han/hun skulle finne det ut rett etter du har skrevet under kontrakten har du i følge arbeidsmiljøloven vern mot oppsigelse, også i en prøveperiode...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...