Gå til innhold

e barnet/a flinke til å................??


2prinsesserogbim

Anbefalte innlegg

leke fint aleina me lekene sine, eller vil de helst ha selskap???

Alexandra leker kjempe fint aleina leeenge.. men ho seie i fra når ho e lei, det samme gjer ho når ho e lei av kos og tull me andre som leker me ho....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hun elsker å ligge alene å undersøke ting, eller bevege seg rundt for å utforske... pc, tastatur som pappaen fortsatt har liggende på gulvet i påvente av å få fylt det opp med gulp;)...

Og hun sier klart ifra når storesøster er for voldsom og hun vil "reddes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd leker veldig fint alene, faktisk så fint at jeg føler at jeg leker alt for lite med han! Han synes tydeligvis ikke det, da, men storkoser seg når mamma og pappa er med også. Herjing er toppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenne til da Alexandra elske også å herje.. men e ikkje så gøy når besteforeldra herjer så masse at me får problem me å legge ho om kvelden.. :o( da e kje spesielt kjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer seg kanskje 2 min alene på gulvet, så sutrer hun. Så blir ikke mye aleneleking her:-( Men, hvis storesøster sitter med henne, da er hun spinnvill, armer og bein går i ett hun blir så glad. Storesøster er nok den store helten hennes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen kan sitte lenge alene hvis han ser meg da:) For eksempel når jeg sitter her, og han sitter i stolen sin. Da koser vi oss!

 

Og når storesøster snakker med ham da:) Det er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benjamin er ikke så flink, men av og til kan han sitte i vippestolen å se tv hvis det er tegnefilm på. Han er ennå ikke så bevegelig, så han blir fortere lei av å ligge på gulvet. Får ikke tak i lekene, og ikke kan han snu seg. Regner med det kommer seg når han han blir mer mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen han er våken så kan han ligge opptil en halvtime alene og leke. Utover dagen blir han mer og mer utålmodig. Rett før han skal i seng så er det eneste som nytter å bli båret rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda kan ligge og leke alene over en time tidlig på dagen. Utover dagen blir hun mindre tålmodig. På kvelden vil hun bare ha oppmerksomhet og kos hele tida. Litt samme mønster som Karsten virker det som :)

Innimellom får jeg dårlig samvittighet når hun leker så lenge alene, men hun liker det jo.. Blir til og med grinete av og til hvis jeg "forstyrrer".. Så jeg regner med det er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også litt dårlig samvittighet når jeg lar Karsten ligge alene og leke. Men jeg tror han har behov for å lære seg å leke alene, så jeg "tvinger" meg selv til å la ham være alene... Det kommer nok en dag da jeg er glad for at han har trent på å være flink til å leke alene! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun storkoser seg i lekegrinden sin. Men gir fort beskjed om hun vil ha selskap! Jeg sitter med dataen 3 meter fra henne så hun ser meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller best liker hun å sitte på fanget og leike med ting på bordet. Sjeldent hun liker å ligge alene på magen, men hun liker fortsatt baby gymmen sin hun da. Skulle ønske hun kunne klart seg uten den, for føler hun blir så låst i den, men når hun er så glad i den vil jeg ikke pakke den vekk heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...