Gå til innhold

Noen som har opplevd nedsunken fontanelle pga. dehydrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært så opptatt av fontanellen, men er opptatt av stram urinlukt og hard avføring. Vanskelig å få i han vann og så dier han 3-4 ganger i døgnet. Men synes kanskje fontanellen buler litt inn når jeg kjenner på den. Han er ikke slapp og huden er ikke tørr.

Andre som har opplevd dehydrert baby? Min er 8 mnd (idag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter...

Jeg lurer på omtrent det samme.

Skrevet

Har ikke opplevd det, men iflg det jeg har lært er dehydreringen kommet langt når fontanellen blir nedsunket. Merker det nok raskere på urinen samt at ungen blir slapp. Du har kansje prøvd, men jeg nevner det likevel - gi vann fra glass/kopp. Tuppa her drikker i allefall mye bedre når hun får vann fra glass, hun vil ikke ha vann fra flaske eller tutkopp av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men etter hva jeg har lært, så skal det ikke så mye væske til per dag for å unngå dehydrering. Dersom barnet ditt dier 3-4ganger per dag og kanskje siser litt i tillegg(?), blir han ikke dehydrert. Har han i tillegg litt våte bleier, er det ingen fare. Dersom han har diare (noe han ikke har) eller oppkast, blir det selvsagt noe annet. Da kan de fort bli dehydrerte.

Hard avføring er ikke typisk tegn på dehydrering.

Føler du at du får i ham lite væske, kan du forsøke eplejuice. Det er også veldig mye væske i frukt, så om han liker fruktmos, er dette supert både for væskebalansen og regulering av magen.

Du kan også gi ham litt biola for å regulere magen (Litt biola er greit fra 8mnd, ref. min HS)

Skrevet

Hei Elin

Tusen takkk for gode svar!!!!

Elin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...