Gå til innhold

En morgen uten kaffe...


tre små:-)

Anbefalte innlegg

.. er en dårlig morgen! Jeg blir rett og slett grinete!

 

Så nå sitter jeg foran pc-en med en stor kaffe latte (eller "kaffelaffe" som mellomsten sier) med brunt sukker!! Det har jeg fortjent etter å ha vært oppe x antall ganger i natt, og til slutt havnet i mellomsten sin seng - storesenga var full!

 

Og ja, det er veldig koselig med barn i sengen, og ja, det kan bli litt trangt når de nærmer seg konfirmasjonsalder;-) (det er vel en liten stund igjen til det, heldigvis...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kansje jeg skal finne frem kaffen her også snart, (med melk og kaffesukker) Kan bare drikke en kopp til dagen ellers blir han så stressa.

 

ang barn i senga så kommer faktisk den tiden der de aldri kan tenke seg å ligge i mammas seng... Nyt det mens du kan, det tar faktisk slutt. Vi hadde en madrass under senga vår med dyne som vi dro frem når de kom inn på natten. Tror jeg må finne frem den igjen. Marte på 3 har en del mareritt om natta så til tider er hun mye inne hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - jeg synes det er koselig, beste "varmeflaska" i verden - litt kynisk sett!! Men når en på 8 og en på 5 ligger i senga samtidig, og jeg og mannen min også skal prøve å få plass, hender det at jeg legger meg med hodet i fotenden, ja. Der er det liksom mer armslag - til de blir litt lenger;-)

Jeg fortalte 5 åringen at vi kanskje skulle få madrass som hun kunne ligge på ved siden av sengen. Og hun svarte: Du kan jo også ligge der, mamma? Så kan jeg ligge i din seng? Som jeg har sagt tidligere: Hun heter Hedda, og det betyr "kvinne viet til kamp". Kunne ikke ha passet bedre;-)

 

Og kaffe er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det litt mye. Kansje du skulle premiere ho med et klistermerke om ho sover i senga hele natta, og når ho har 10 feks så kan ho bytte de inn i en premie. Problemet er vel når en skal slutte ...

 

Nå er kaffen ferdig her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffen er tom her;-)

 

Vi startet med klistremerker for å få henne til å sovne i egen seng alene! Og det ble mange små "puppy in my pocket" ut av det;-) Nå har vi klistremerker for at hun skal bli med hjem fra barnehagen om dagen - det høres jo helt vilt ut, men er nok mer eller mindre en godartet form for husarrest! Hun lager baluba fordi hun ikke vil være med hjem - hun vil ha med seg en venn hjem eller bli med andre hjem. Istedet for å krangle om å bli dette, satte jeg ned foten og sa at det blir ikke besøk den ene eller andre veien før du har 5 dager der du har klart å bli med hjem på en ordentlig måte.

 

Nå har vi 3 dager igjen - og det hjalp momentant! Og hun føler jo hun mestrer situasjonen, og får belønning for det! Så klistremerker - hva hadde livet vært uten det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...