Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har lest flere innlegg der den lille har stor aktivetet, og jordmor og lege også snakker om at man skal kjenne bra med liv! Kjenner at dette stresser meg litt, og er det flere som ikke kjenner liv "hele tiden"? Min lille er som regel litt i aktivitet når vi legger oss, og kanskje noen få spark i løpet av dagen, men noen stor aktivetet kan jeg ikke si det er! Aldri kjent ubehag eller spark i ribbein som mange snakker om heller... Er nå 39 uker på vei, men tenker at så lenge det har vært en rolig baby hele veien er vel alt bra nå også!
hihihi Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 hei, jeg er i uke 39+3, åtenker det samme, har liksom vært lite liv den siste uka. Har jo kjent noe hver dag men det er som du sier,mer om kveldene. Men tror egentlig ikke vi trenger å bekymre oss. De sover mye den siste tiden også har de jo veldig liten plass, tenker jeg da....
Gullet83_har_fått_nr2 Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Hei Anonym Sånn er det med meg også,jeg kjenner noen få spark i løpet av dagen og ellers noe mer når jeg skal legge meg. Dette nurket her ikke noe turbotroll i det hele tatt,veldig bedagelig av seg. Men så lenge man kjenner spark er det ikke noe å være urolig for. Er det din første? Og hvor langt er du på vei? Jeg har en gutt fra før og han var veldig til å sparke,så det kommer jo helt an på nurket. Jeg er forresten 28+0 i dag.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Hei, godt å se innlegget ditt. Jeg har termin i midten av februar og har tror jeg må ha en ganske rolig baby i magen. Det jeg beroliger meg med er at aktiviteten har vært den samme hele tiden. For noen uker siden fikk jeg ekstra ultralyd på sykehuset for jeg sa at jeg synes jeg kjente litt lite liv. Alt så bra ut der ihvertfall- tilgang til morkake, navlestreng osv. så det var beroligende. På dagen kjenner jeg heller ikke så voldsomt mye, ikke akkurat spark, mer bevegelser. På kvelden er aktiviteten større, men tar overhodet ikke av. Faktisk har jeg merket litt mer aktivitet den siste uken. Babyen har ligger i seteleie helt til nå men har plutselig snudd seg med hodet ned. Tror det har gitt den litt mer plass til å sparke kanskje? Ellers sa legen at jeg har ganske mye fostervann i forhold til hva som er vanlig. Vet ikke om det har noe å si men jeg tenker at vannet kanskje kan virke litt "dempende" på barnets bevegelser..... Har vært litt bekymret for dette, godt å se at det er flere, man hører så mye om gravide som får vondt i magen og ribben av alle sparkene....
Gullet83_har_fått_nr2 Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Hehe... Jeg så det nå Anonym at du var 39 uker på vei,jeg er ikke så flink alltid til å få med meg ting hele tida,tidlig stadie av ammetåke?
Gullet83_har_fått_nr2 Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Jeg tror ikke vi skal bekymre oss så veldig for det. Men er veldig glad at det er flere i samme situasjon som meg,for jeg hører også stadig at gravide har så vondt i ribbeina og ømme i magen pga mange spark og sånn. Men så lenge vi kjenner tegn til liv så er det nok bra inni magene våre vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå