Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Skal på sv.kontroll om en time:) bare lurer på hva jeg skal gjøre der? vært på en vanlig rutinekontroll på sykehuset for en mnd siden , men lurer på hva jeg skal nå.. er det underlivsUndesøkelse eller noe?? eller UL? vær så snill og svar meg noen... Og ha en fin dag alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 må få med at jeg skal på sykehuset denne gangen også!
stormgutt + soljente Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Hvor langt er du på vei da? Vanlige kontroller har normalt ikke underlivsundersøkelse eller UL. Pleier å måle blodtrykk, høre hjertelyd (litt etter hvor langt du er på vei) og prate litt om det du måtte lure på. Urinprøven sjekkes. Jeg har aldri hatt kontroll på sykehuset, så jeg vet ikke om de er anderledes.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 hei. jeg er 21 uker på vei nå... lurer så fælt hva jeg skal der........
♡ wims Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 du skal vel det man alltid skal? levere urinprøve for testing, veie, måle SF etc. UL har du vel vært på allerede? gu er det ingen grunn til at du skal ta nå midt i sv.skapet. det virker som om du bekymrer deg og det er det ingen grunn til. og noen har alle sine sv.skapskontroller på sykehos. ikke noe unormalt i det.
Mammamor =) Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Jeg tror ikke du skal ha Gynekologisk Undersøkelse. Det er bare førstegang, og helt på slutten når de sjekker åpning og sånn =) På vanlige kontroller skal man ha med urinprøve, også måler man blodtrykk o gblodprosent, veier deg og tar symfuse fundusmål =) Å prater om aktuelle tema :-) Men jeg vet at mange som er på sykehuset på kontrollene får UL hver gang så kanskje.....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Hvordan vet dere når dere skal på kontroll neste gang? Får dere inkalling eller noe fra lege/sykehus/JM? Er i uke 22...har vært hos fastlege en gang og på UL - thats it.... Fast legen ba meg ringe hvis det var noe men hun informerte ingenting om JM eller ny time eller noe... Var vel der i uke 12 tror jeg. Har det jo helt fint..ingen plager eller noe, men bestilte en ny time likevel...har liksom ikke gjort dette før og vet jo ikke hva som er vanlig..men litt info fra legen hadde jo vært fint! Hva er vanlig?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 man skal vel ihvertfall ha 8 kontroller.. og man skal gå fast for å sjekke at alt er bra med urinprøver og blodprøver
Xenaen Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Den første kontrollen etter ultralyd er oftest i uke 24. Ta å ringe jordmor sjøl, og si at du ikke har hørt noe.Noen leger er jo i sin egen verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå