Gå til innhold

noen som har hatt brystbetennelse?


på tide å prøve?

Anbefalte innlegg

hvordan var det i begynnelen??

jeg hadde sykt melkespreng på den ene puppen i går. etter at jeg hadde tømt den begnte det å stikke litt inni puppen og det stikker fortsatt litt. holder jeg på å få brystbetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og det var vonde greier!

Det begynte med øm venstre pupp, den var vond å komme borti på siden ut mot armen. Så begynte jeg å fryse som en gal, feber, svetta, vondt i ledda. For min del sammenligner jeg det med influensa følelse!

 

Jeg syns det er vanskelig å si om du har fått brystbetennelse, men blir du dårlig anbefaler jeg deg å ta en paracet (hvis feber), drikk mye, tøm puppen og legg deg under dyna og få deg litt søvn!

 

God bedring (";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er litt øm og stikkete på utsiden ja......huff....men jeg er ikke dårlig med feber ogsånn....ihvertfall ikke enda. får passse på å tømme skikkelig da.

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det jeg også. Blei veldig øm og fikk klumper i brystet. Våkna om morningen og frøys veldig. Sovna igjen et par timer og våkna opp med feber. Ringte ammehjelpa og fikk mange gode tips (anbefaler deg å gjøre det samme). Hun sa at det er like symptom på tette melkekjertler som brystbettennelse. Jeg skulle bl.a. pumpe meg masse i et døgn. Om ikke feberen gikk ned innen neste dag, skulle jeg ringe legen. Jeg fikk da antibiotika siden det viste seg at jeg hadde fått betennelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,har hatt det 2 ganger. Kom brått, begyntye med litt vondt i hodet og ledd, og innen kort tid lå jeg på sofaen med frostanfall, 40 i feber og brekninger. Var som den verste influensa du kan tenke deg, pluss at jeg var kvalm i tillegg. Klarte ikke å stå på beina engang. Hadde pussig nok ikke veldig vondt i puppene, men de var rimelig sprengt. Jeg fikk antibiotikabehandling, og da ble jeg frisk kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Skreiv her inne forrige fredag at jeg hadde fått influensa og var så redd for at insten skulle bli syk... Men jeg fant utt på ettermiddagen etter at frostanfallet hadde gått over at det var brystbetennelse ja! Vondt i kroppen og skikkelig feber... Begynte å legge gutten til masse for å få tømt puppen skikkelig og ofte, sto i dusjen og masserte og håndmelket, masserte også litt mens gutten drakk og hadde varmeflaske på puppen. Paracet og sov mye, og det forsvant av seg selv! Var fin dagen etterpå. Er du tidlig ute kan du få det bort før det lir skikkelig betent. Puppen min var ikke rød da, bare sprengt og vonde kuler. Har du rødt og varmt bryst ville jeg ringt lege kanske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...