Gå til innhold

Hvor ofte bader dere babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dager i uka? Og alder på babyen? Bruker dere såpe, shampoo, badeolje eller bare vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 4,5 mnd og bader ca annenhver dag.

Bruker babyshampoo (bruker den som såpe også) og det er alt.

Litt olje smøres på henne dersom hun er tørr etter badet (altså ikke håndkle tørr men ved tørr hud:p)

Skrevet

Tulla vår er litt over 7 mnd og bader 2 ganger i uka,d har hun gjort hele tiden.men hvis hun tisser seg ned el no så blir d jo bad da også.hun bruker olje i vannet og bittelitt shampo,bruker sebamed fra apoteket.hun er kjempe fin i huden.

Skrevet

En til to ganger i uken er nok. Bruker badesåpe-oljen til Natusan. Shampo skal være unødvendig når de er så små, selvom de har hår, men man må jo bruke det man føler for.

Tar gjerne med småen i dusjen og, jeg. Det synes han er deilig.

Skrevet

Han dusjer 1-2 ganger i uka, noen ganger bader han i badekaret.. Noah er 7 mnd, vi bruker såpe og shampo!

Skrevet

Det var da fælt til vasking da... Stakkars dattera vår er snart et år, og trur ikke vi har hatt hyppigere bad enn annenhver uke - og gjerne bad med bare vann, ikke såpe. Dere får ringe barnevernet.

Skrevet

*slenger meg over telefonen*

Neida...

Vesla her bader så ofte fordi hun er en ekte bæsjemaskin. Og når hun får tak i noe hun kan grise med så har hun det i alt håret osv:p

Samt at vi er på babysvømming 2ggr per uke, regnet med det i "badeantallet"...

Skrevet

samme gjør jeg med gutten min :)

Skrevet

Jeg bader gutten min 2 ggr i uka, han er 2 1/2 mnd.

Den ene dagen bruker jeg badeolje/-skum den andre dagen bruker jeg sjampo.

Skrevet

hun er snart 9 mnd og vi bader hver dag.;) det har vi gjort helt siden hun ble født.. hun har aldri vært noe tørr i huden.... vi bader stortsett alltid kun med vann..men av og til har vi litt såpe i..ev litt olje..får så deilig hud av oljen..;) men som oftest kun vann..

hun elsker å bade..:)

Skrevet

Har bading som en fast del av kveldsstellet. Bruker olje i vannet og smører henne med Aderma etterpå.

Skrevet

bader 2-3 ganger i uken, han er litt over 2 mnd..

han ha masse hår så shampoo bruker jeg, også litt olje

Skrevet

Som regel en gang i uken, noen ganger 2.. Bruker litt shampo, og olje i vannet. Er så fin atte!

Skrevet

Hver dag, men bruker kun olje i vannet. Vasker kanskje håret hans 2 ganger i uken.

Skrevet

Mini her er 8 mnd og vi bader annenhver dag. Bruker ikke såpe eller shampo, bare litt olje av og til :)

Skrevet

1 - 2 ganger i uken. Bruker nesten ingen stelleprodukter, litt Lavera shampoo en gang i uken.

Skrevet

Hver dag. det er en del av kveldsrutinen vår. (bare med rent vann da)

Skrevet

Han er 7 mnd, bader 2-3 ganger i uka. Bruker såpe og olje og sjampo.

Skrevet

Bader jenta mi på 9 mnd en gang i uka.

Bruker da olje eller badeskum for babyer.

Hun er litt tør i huden så jeg pleier å gni henne inn i litt olje når jeg tar sekve vaskinga når hun bader.

Skrevet

Til: Linneas_mamma

oooooooojjjjjojoj! Så vanvittig søt jente du har! :-)

Skrevet

Om babyen er tørr i huden, så husk at vanlig babyolje (som ikke er vegetabilsk). holder fuktigheten ute. Huden må være våt når man tar den på. Den legger seg som en hinne på huden. Bruk heller vegetabilske oljer, så som oliven, raps, solsikke ol. Kan godt være den du bruker til matlaging.

Skrevet

Vi bader henne hver kveld, men bare i vann, tilsetter ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...