Gå til innhold

Skulle aldri sett på nyhetene i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om alle forsvarsmekanismer i meg er blitt brutt ned etter jeg ble mor. Ser jeg eller leser noe trist hender det ofte at bildene sitter som limt på netthinna i flere dager og tårene triller. Nå er det disse stakkars små som gråter på barnehjemmene i Russland...og her sitter jeg og kan ikke gjøre noe...

Hjertesukk fra Anonym denne gangen... høres litt småsprø ut nå..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du reagerer på det er du nok glad du ikke fikk med deg søndagsrevyen på NRK!

Der hørte du gåten til ei jente på 3-4 år som ble seksuellt misbrukt!

Skrevet

Det er vondt å tenke på alt det fryktelige som skjer i verden, og jeg skulle ønske jeg kunne beskytte alle små og svake. Men det kan jeg desverre ikke og tenker jeg for mye på det så vil det rable for meg.

Mange mennesker har en manglende evne til empati og er mest opptatt av å dekke sine egne behov. Og det går alltid ut over dem som er ute av stand til å ta vare på seg selv, nemlig barna som er helt avhengige av at voksne tar vare på dem.

Vi får ta godt vare på våre egne små og beskytte dem fra den jævelskap som vi kan. Hvordan noen kan klare å tape over munnen til et sykt spedbarn er langt over min fatteevne på samme måte som annen vannskjøtsel og ikke minst sexuelt misbruk av barn er.

Alle barn skulle hatt samme rettigheter og muligheter som våre små har. Hjertet mitt brister hver gang jeg ser barn som har det vondt og ikke kan gjøre noe med det...

Skrevet

Ikke for å skremme, men var sånn det startet med meg og...

så endte jeg opp med fødselsdepresjoner.. Så følg med, og be de nærmeste følge med deg om du forandrer deg.. Kjæresten min og mamma var de som så det hos meg, og sa at nå var tingene litt ute av kontroll..

Kjenner meg helt igjen i det du skriver.. kunne ikke se på nyhetene siste uka før jeg begynte på lykkepiller...

Skrevet

Jeg har ikke noen depresjon, men gråter lett av slike reportasjer om små barn likevel. Jeg tror det er mennesklig, og spesielt nå som vi har spedbarn selv.

Hadde fødselsdepresjon for 12 år siden, men da gråt jeg for alt, selvom jeg ikke var ulykkelig eller lei meg, og følte en total håpløshet.Man skal såklart være obs på at det kan komme en depresjon etter fødsel, men synes likevel at det er naturlig at man blir lei seg etter å ha sett slikt på nyhetene og tar det inn over seg.

Skrevet

Jeg har også hatt fødselsdepresjon og det var ikke nyhetene som var mitt problem.

Det var ungen:p

Med en gang ungen gråt ble jeg sprø og gråt og alt var galt jeg trodde jeg var verdens dårligste mamma...

Men jeg griner likevel av nyhetene innimellom, vil jo helst redde verden!

Skrevet

Tror ikke jeg har noen depresjon, det er bare at jeg tar ting mye mer innover meg og at det tar lenger tid før jeg får "hentet" meg inn igjen.

Jeg var følsom også før jeg ble mor, men det gikk fortere over for å si det sånn...

Hilsen HI

Skrevet

Vi tror heller ikke du har det:)

Men nyhetene er ikke akkurat for sarte sjeler lengre gitt...

Og når man er mamma så er de enda verre enn noen gang synes jeg!

Skrevet

Helt enig...

Jeg hadde akkurat lagt lillepia mi og måtte gå å gi henne en ekstra klem. Synes det var helt grusomt!.

Jeg er sånn som gjerne sitter å ser dyremishandling på Animal planet og må kose ekstra med hunden og katta også...mens tårene triller:)

Sukk.

Skrevet

Gu jeg er glad jeg ikke så noen av de nyhetssendingene... en venninne av meg hadde sett i går og hun angret... jeg pleier alltid å se tv 2 nyhetene... men jeg så noe annet i går.heldigvis

Skrevet

Jeg såg bare introen på nyhetene i går....og kjente at jeg ble smådårlig. Planen var å se nyhetene, men så begynte plutselig bare tårene å strømme. Samboeren min som var på kjøkkene kom inn i stuen og lurte på om innslaget var vist og jeg svarte nei. Så begynte han å le av meg....tenk så frekt!! Ihvertfall endte det opp med at vi skrudde på en film i stede for. Stakkars barn....ja man har virkelig lyst å redde verden. Jeg blir så sint!!! Jeg såg ikke nyhetene om den lille jenta som gråt på tv, men jeg var så uheldig å komme over noen som skrev om det her inne og tårene trillet som bare det og da satt jeg på skolen. Men jeg klarer ikke forstå at noen kan gjøre sånt mot andre...det er for meg helt ufattelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...