Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Gutten vår er 9 uker, og jeg synes fortsatt at jeg ikke gjør stort annet enn å amme... Tror ennå ikke jeg har vært under 10 amminger per døgn. Nesten eneste gangen det går mer enn 3 timer imellom måltidene, er hvis han sover en lengre formiddagsdupp, samt fra han legges i 21.30-22 tiden, og fram til neste måltid i 01-02 tida (stort sett 01). De siste dagene har han nesten kun sovet når vi har vært ute og gått på dagtid. Gikk i 2 timer idag, og så våkna han 15 min etter vi kom hjem, og da måtte jeg fram med puppen igjen. Og de 2 siste kveldene har jeg ammet 2-4 ganger "på rappen" før han har vært fornøyd. I kveld sovna han mens han spiste da. Nattestid ammer jeg gjerne 01 eller 02, 04, 06, 7.30 og kanskje enda mer..Han våkner gjerne enda noen ganger og må roes ned. Siste uka har vært spesielt ille. Er det andre som har det sånn? Hvor ofte spsiser deres barn? Forøvrig vokser gutten vår, var helt etter kurven på 6 ukers kontrollen.Og han smiler mye også. Anonym
Hoppetussa Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Dette er dessverre helt vanlig med 10 amminger i døgnet og gjerne mer, men jeg forstår at det er slitsomt, for jeg har hatt det akkurat sånn selv. Forsåvidt spiser hun fortsatt ganske mye, nå er hun 6,5 mnd. Den første måneden klarte jeg ikke å sitte og amme, så vi lå i senga. Tenk deg hvordan det var når hun spiste hver halvtime-time og at man vanligvis får en del besøk i barseltida - de fikk jo knapt hilst på henne! På kvelden er det vanlig at de spiser ofte, for da har du mindre melk. Du kan jo prøve å få noen andre til å holde han litt, lukta av deg forbindes med mat. Det hjelper for noen. Om du trenger litt avkobling, altså. Jeg ser han spiser hver andre time på natta, og du sier at han evt sover en lengre formiddagsdupp. Prøv å få til de lengste søvnperiodene på natta(det er tidlig ennå å få til et fast mønster, men jeg nevner det så du er bevisst dette). Ikke la han sove mer enn rundt fire timer på dagtid, det er bedre at du ammer ofte på dagtid enn på natta for din egen del! Jeg var ganske fortvilt i begynnelsen, og sliten. Etterhvert lærte jeg meg til å se kun kosen i det(for det er jo primært det det er!), og blåse oppi hvor mange ganger hun spiste. Mindre stress er bra for melkeproduksjonen. Pressa meg etterhvert til å sitte og amme også, så da satt vi foran tven.
gakkeliten Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Simon var også slik - han er 7mnd nå - og spiser fremdeles mye.. Du kan prøve å ringe en ammehjelper og høre om de har noen råd til deg.. Eneste trøsten jeg kan komme med er at det til en viss grad går over... Men hør på Hoppetussa - se kosen i måltidene, ikke stress dem - slapp av og prøv å nyte det. Sett deg ned og ta ting rolig rundt deg - la alt annet bare være. lykke til! klem
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Takker for svar! Vi koser oss med ammingene også, ja! Ikke bare styr. Har jo skjønt at unger er forskjellige, men har liksom ikke hørt andre som har holdt på så ofte som her. Godt å høre at andre har hatt det likedan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå