Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Gutten vår er 9 uker, og jeg synes fortsatt at jeg ikke gjør stort annet enn å amme... Tror ennå ikke jeg har vært under 10 amminger per døgn. Nesten eneste gangen det går mer enn 3 timer imellom måltidene, er hvis han sover en lengre formiddagsdupp, samt fra han legges i 21.30-22 tiden, og fram til neste måltid i 01-02 tida (stort sett 01). De siste dagene har han nesten kun sovet når vi har vært ute og gått på dagtid. Gikk i 2 timer idag, og så våkna han 15 min etter vi kom hjem, og da måtte jeg fram med puppen igjen. Og de 2 siste kveldene har jeg ammet 2-4 ganger "på rappen" før han har vært fornøyd. I kveld sovna han mens han spiste da. Nattestid ammer jeg gjerne 01 eller 02, 04, 06, 7.30 og kanskje enda mer..Han våkner gjerne enda noen ganger og må roes ned. Siste uka har vært spesielt ille. Er det andre som har det sånn? Hvor ofte spsiser deres barn? Forøvrig vokser gutten vår, var helt etter kurven på 6 ukers kontrollen.Og han smiler mye også.
-MtG- Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Vi har fortsatt ofte ti måltider vi. og han er snart 4 mnd:) Og ikke spising på natta, så han henger i puppen mesteparten av dagen. Har kanskje kommet ned i 7-8 nå da..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg ville snakket med helsesøter og eventuletspurt om tillegg. Amming skal være koselig ikke slitsomt. Blir det får slitsomt blir du stressa og da kan melka forsvinne.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 La han bare spise Han kan ha "økedøgn", hvor han henger i puppen. Så små typer regulerer spisingen selv. Og de skal gjøre det
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 I økedøgn går produksjonen av melk opp, etter barnets økende behov. Så fint har naturen laget det. Har du forresten prøvd med sutt...kanskje han bare et stort sugebehov?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Har tenkt det må være økedøgn jeg også, men har stort sett hatt mer enn 10 amminger kontinuerlig siden fødsel, og også hyppig amminger på natta hele tiden. Jeg lurte på om jeg kunne ha for lite melk, men det avviste helsesøster på 6 ukers kontrollen, i og med at han hadde gått opp bra i vekt. Gutten vår tar sutt, ja! Han har et enormt sugebehov, men når han ikke roer seg med den, tar jeg fram puppen. Og det virker i grunnen som han er desperat sulten når han får den også...
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Min var også slik da han var liten. Begynte til slutt med tillegg x 1 på kvelden, for det var da han var mest "desperat". Men han typen din går jo opp i vekt. Du må bare forklare situasjonen til helsesøster en gang til, ikke gi opp. Gråter han/er urolig i forbindelse med måltid? Eller er han fornøyd etter amming?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Han blir stille og fornøyd mede en gang han får puppen. Er stort sett fornøyd etterpå, men de siste kveldene har han grått, antakelig fordi han har sovna ved puppen og våkner når jeg flytter på ham. Det skal sies at vi hadde en bra natt i natt. Fikk siste av 3 måltid på rad i 22 tida, sovna ca 22.30 og sov til 3.15!! Fikk pupp da og 5.30, og så sov vi til 8.30, hvor han fikk pupp før vi stod opp.En av våre beste netter! Spiste igjen 9.30 og har kosa seg på golvet og på fanget siden.
*tigerlilly* Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Min sønn er tre mnd og spiser forsatt 10-12 ganger i døgnet. Han vokser normalt, men jeg holder på å bli gal! Eneste måten få det til å gå mer enn to timer mellom hvert måltid på er å trille tur og da må jeg trille mer enn to timer også... Vurderer å gi han tillegg, men er da redd for at det hele til slutt sklir ut helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå