Meg_og_baby Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har hørt at det er farlig å sove på ryggen pga pulsåren kan komme i klem..Stemmer dette? Samboer blir også "sint" dersom jeg sover på magen..han er livredd for at jeg klemmer babyen... Noen som vet?? Er 21 uker på vei..
VinterSol+2 Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 du kan sove på magen så lenge det føles behagelig, det kan du si til samboeren din! Når det gjelder å sove på ryggen, er det først når magen begynner å bli stor at det er farlig, tror jeg.. da kan baby klemme pulsårene. men jeg sover ikke på ryggen mer fordi jeg får isjasnerven i klem, det har jeg gjort helt siden uke 11 eller noe, tror jeg! Like greit å vende seg til å sove i andre stillinger:)
Nenya^juni2010 Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Hvordan kjennes det ut når du får isjasnerven i klem?? Jeg klarer heller ikke å ligge nå særlig på rygg, får vondt inni hofta eller noe.. er helt grusomt å løfte foten, men går fint med en gang jeg får snudd meg på siden.. Er det noe lignede??
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Det er din pulsåre det er snakk om, den som går nedover i kroppen din, langs ryggraden. Når den blir presset litt på av en etterhvert voksende baby, vil du føle ubehag. Det vil føles direkte ekkelt å ligge på rygg. Kroppen din vil si ifra. Inntil da tror jeg ikke det skal være noe i veien for at du ligger på rygg. Slik opplevde iallefall jeg det. Etterhvert som magen vokser, tror jeg du vil synes det er ekkelt å sove på mage og. Kanskje du kan i en blanding av litt på siden/på magen? Du får prøve deg frem! Klem!
VinterSol+2 Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 til Nenya84; det kan absolutt være noe sånt! Jeg får så inni granskauen vondt at mannen min må snu meg, om jeg tilfeldgvis sovner på rygg. Dette er jo muskulært, så det varierer veldig. Hadde vondt i hofte/korsrygg og så vondt at det var vanskelig å gå/bevege beina en stund, til noen foreslo å sove på siden i stedet.. og da tok det en natt og jeg var mye bedre! Så er verdt å prøve ja! Dette gjelder også å bare legge seg litt, legge seg på sofaen osv.. siden siden siden, er stedet å ligge! Var bare glad det ikke var bekkenløsning jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå