Gå til innhold

Kjære, søte røykere;)

Anbefalte innlegg

hei sann=) jeg kommer ikke med noe kjeft eller noen pekefinger, sånn som mange andre. Dette er vel mest til dere som ikke er så langt på vei enda, og fortsatt røyker.

jeg røkya fram til uke 20. da ble jeg innlagt på sykehuset med blødninger. jeg tenkte helt fram til da at det ikke gjorde så mye om jeg røyka, men skal si jeg fikk en lærepenge. det gikk bra og man kan jo ikke bevise at jeg begynte å blø pga røyk, men det å vite at jeg kanskje hadde skyld i at det kunne gå galt ,var rimelig jævlig. jeg slutta på agen faktisk. hadde aldri trodd jeg kom til å klare det. hadde egentlig ikke bestemt meg for å slutte i løpet av svangerskapet en gang. nå er jeg sjeleglad for at jeg klarte det. Jo lenger dere går gravide, jo sterkere bånd får dere også til babyen i magen deres. Tidligere i svangerskapet, var det vanskelig å forstå at man faktisk har et levende barn inni seg. vanskelig å forestille seg det, når man verken har mage eller kan kjenne spark. Derfor er det også ofte vanskelig å ta hensyn til det, spesielt ang. røyk. Jeg har termin på mandag, og har blirr så utrolig glad i den vesle krabaten min som beveger seg inne i meg. Jeg ser tilbake og kan ikke forså hva jeg tenkte på, som ikke slutta å røyke før. har dårligere samvittighet for det nå, enn det jeg hadde da..vi røykere har alltid en unnskyldning...;) på "røyke"kontrollen i uke 32 så alt heldigvis bra ut med veste jenta og ho har vokst fint, til tross for at jeg røyka. Har vært røykfri i nesten 20 uker nå=) men lysten er der enda...kan nok hende jeg begynner igjen når jeg er ferdig med amming, men da går det ihvertfall ikke utover babyen. Har egentlig ikke lyst til å være ikke-røyker, men man gjør alt for barnet sitt, gjør man ikke? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049415-kj%C3%A6re-s%C3%B8te-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

på sykehuset sa forresten også jordmor dette : ikke alle barn tar skade av at moren røyker under svangerskapet. det er jo heller ikke alle som får lungekreft av å røyke osv...enkelte barn tåler det bedre enn andre om moren røyker, problemet er bare at vi ikke vet hvilke barn som tåler det, og hvem som ikke tåler det, før de er født. Er jo litt dumt å ta sjansen på at ditt barn tåler at du røyker, selvom venninnen din sitt barn tålte det..

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...