Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Del Skrevet 1. februar 2007 jeg har skrevet en del innlegg her ang barnehagen gutten vår på snart 2 går i. hvor jeg har en hel del negative punkter... uten å da dra opp igjen alt jeg har skrevet tidligere, så nevner jeg bare denne ukens opplevelser: (han går tirsdager og torsdager) - tirsdag, da hentet jeg halv 2. han hadde sovet et par timer, så ingenting negativt med det. vi skulle ut på skitur, så jeg byttet på han i bgh før vi dro. hun ene som jobber der var inne, så sier hun plutselig: "har han fått bleie i dag a tro?" (tenker seg om og blir rød i ansiktet) "ja, jo, han har det...når jeg tenker etter...) da jeg tar av bleia er den tung som bly, helt full. jeg sendte med ny bleiepakke den dagen, en ny pamperspakke av nytt design vet dere! de gamle bleiene hans der, lå det 3 stykker av på morran, og det lå fortsatt 3 der. bleia han hadde på seg var av nytt pampersdesign, - altså, han har ikke fått bleie hele dagen... jeg ble altså så irritert, men greide bare ikke si noe... kledde bare på dress i en fart, og dro. supersur, og vanvittig dårlig samvittighet for lille gullgutten... det må da vel for f... gå an å bytte bleie??? i hele høst har de sagt HVER DAG jeg har hentet: "han har ikke fått bleie på en stund" - og bleia har vært søkk våt. HVER GANG! han går som sagt 2 dager i uken, og vi har brukt 2 pamperspakker fra begynnelsen av august. blir så deppa av tanken på barnehagen jeg... - vi har gikk klar beskjed flere ganger om at han IKKE skal sove ETTER 3. sagt det mange ganger, for det er ofte vi har hentet halv 4, og da ligger han fortsatt ute å sover... så, jeg hentet 1545 i dag, og jammen, der ligger han ute i vogn å sover... NÅ - tenkte jeg, å trampa inn. der var hele gangen full av barn og foreldre, så jeg turte bare ikke si noe som helst. eneste jeg gjorde var å putte tingene hans i bagen, å si "da drar vi hjem...". angere på at jeg ikke sa det, så alle foreldrene hørte det... det er det jeg skulle ha gjort... er jo så vrient å legge han på kvelden da, det tar aldri feil... han får jo heller ikke spist frukt, ettersom de spiser det i 3-tiden. dumt. er det fordi de synes det er deilig at han sover eller? at de bare ikke orker å ta han opp? jeg hører hver dag "litt av en type du har, han gjør bare ting han ikke har lov til han, virker så misfornøyd... klatrer opp overalt!" - hmmm... synes det er merkelig altså. hjemme gjør han jo også ting han ikke får lov til, men det gjør da vel de fleste små gutter? han er i alle fall ALLTID blid, selvsagt med unntak, men det er så jeg ikke tenker over det de gangene han er sur... blid som ei sol og VELDIG VELDIG enkel han altså... aldri vært problematisk noe som helst her hos oss. derfor er det så kjedelig å høre så mye negativt... huff... dere som jobber i barnehage... hva skal jeg gjøre??? jeg virker sikkert tafatt, men det er jeg ikke altså... synes bare jeg skal tenke meg om før jeg "buser" ut med noe til de i bhg der... ped leder er ikke tilstede der noen gang, så han er det ingen vits i å snakke med. det er egentlig ingen der å snakke med. kona til ped leder er en av de som jobber der, også er de 2 til. aldri mer enn 2 stk på jobb. og ulovlig mange barn. på tirsdag var det EN ansatt ute som hadde ansvar for alle barna ute, - 12 barn. snakker om uansvarlig... må også nevne at vi skal søke annen bhg neste år, som vi er garantert plass i, ettersom bestemora hans jobber der... (korupt jeg vet, men jeg er faktisk bare glad til i dette tilfellet...) nå blir jeg sjeleglad for tilbakemelding fra dere som kanskje kan vite noe altså... vær så snill... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #2 Del Skrevet 1. februar 2007 Han går der to ganger i uka: Har du mulighet til å ha han andre steder? For jeg hadde ikke ønsket at mitt barn skulle vært der. Virker som en merkelig barnehage. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8049481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #3 Del Skrevet 1. februar 2007 Dette hadde jeg rett og slett IKKE tolerert viss jeg var deg. Har lest noen av de andre innleggene dine, og nå må jeg kommentere det. Jobber selv på småbarnsavdeling og der sjekker/bytter vi bleiene før vi går ut om morgenen (9.30), etter mat (11.30), etter soving (14.00) og evt en gang til viss de blir seint hentet. Vi følger nesten slavisk sovereglene til foreldrene, for vi vet hvor vanskelig et barn kan vere om kvelden viss det sover før lite/før mye. Foreldre er eksperter på sine egne barn, og ikke barnehagen! Som mor hadde jeg tatt barnet mitt ut av den barnehagen viss ikke det er absolutt nødvendig. Ellers hadde jeg bedt om samtale med ped leder (det har du rett til når som helst!) og tatt med meg en huskelapp over alle disse uholdbare tingene, slik at du får med alt. Klart alle kan gjøre feil en gang i blant, men ikke hver dag!!! Barnet ditt fortjener bedre! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8049723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #4 Del Skrevet 1. februar 2007 hei dere begge to! tusen takk for raske svar... jeg er hjemme jeg, har ikke jobb. søkte 2 dager fordi vi tenkte det var godt for han å være med andre barn bittelitt osv, ja, ettersom alle andre synes det er så supert med barnehage. dette ender med at vi tar han ut, så er vi hjemme. vi må heller bare bli flinke til å bruke åpen barnehage. dette orker jeg ikke mer av... synes jo det er godt når han er i barnehagen, og jeg har litt tid til meg selv. samboeren min jobber mye, så jeg har hus og lillegutt mye for meg selv for å si det sånn. den siste barnehagetiden har jeg ikke greid å slappe av de dagene jeg har vært alene, og da er også litt av poenget borte. gutten skal få være hjemme med mamma`n sin han, det blir mye mye bedre! bestemora hans har fri 3 dager i uka, så kan kanskje avtale med han at han er der for eksempel 1 dag hver fjortendedag eller noe... litt ettersom... jeg synger og spiller litt her og der, så det hender seg vi trenger et sted han kan være, og det er nettopp da det har vært så veldig greit å ha bhg vet dere... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8049830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #5 Del Skrevet 1. februar 2007 Du har tre valg: 1) Ta det opp med barnehagen, og få en løsning på problemene...Be om et møte med avd.leder, og vær bestemt, men høflig. Legg fram sove- og bleieproblemene. Se om ting endrer seg da. 2) Søke plass i en annen barnehage (hvis mulig), mens småen går i samme barnehage en stund til. 3) Ha barnet hjemme mens du søker på ny barnehage... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8050363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #6 Del Skrevet 1. februar 2007 PS: Sorry, leste ikke helt nederst på innlegget ditt ang. at du er sikret plass neste år i en annen barnehage... Den han har plass i nå, virker ikke spes. bra, nei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8050392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 2. februar 2007 #7 Del Skrevet 2. februar 2007 Dette er helt uholdbart. Meld fra til bydelen eller kommunen eller noe. Jeg ville også bedt om en samtale med pedledern, jeg. De må regne med at noen sier fra når de behandler barn og foreldre på den måten der. Hvis du melder fra til kommunen/bydelen kan du jo godt være anonym. Men si fra, vær så snill. Tenk på de andre barna også....lykke til med hva du måtte velge å gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8060191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annie-77 Skrevet 3. februar 2007 #8 Del Skrevet 3. februar 2007 Huff, ikke greit. Om jeg var deg så ville jeg ta e runde til og prøve og ordne opp i problemene. Om det ordner seg så slipper du og sitte igjen med denne ubehagelige følelsen. Min erf. er at assistenter ofte kan være lette å få prate med og de er jo faktisk med ungene hele dagen, ledere har ofte annet å gjøre. Så finn ut hvem av assistentene som er der hver dag han er der , og om vedk. pleier å legge gutten din. Gjør en høflig muntlig avtale med vedkommende om vekking før kl 15. Og be vedk. sjekke bleia før gutten legges. Om de synes han er vanskelig, bør du prate med de om hva som er problemet og kanskje du bør være der en dag for å se han i b.hagemiljøet. Kanskje i tillegg Heng gul lapp på hylla ved sovetøyet og på vogna om maks hvor lenge han skal få sove. Be de notere klokkeslett for bleieskift. Hjelper det ikke fort så: Ta det opp. Skriv evt til den som har ansvar for han. Si tydelig i fra hva du krever og om ikke det er bedret innen to uker så tar du han ut. Du stiller rettmessige krav, og de oppfører seg ufint. Meld fra til barnehage kontoret. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8076075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg svarte deg sist også tror jeg. Jeg jobber i familiebarnehage og reagerer veldig på det du skriver. Ikke vær redd for å lage bråk, si fra det er barnet ditt det gjelder. og det gjelder jo alle de andre barna der også. Hvis du velger å fortsatt levere han der lag et lite merke med en penn eller tursj på bleia da ser du helt sikkert om de har byttet bleie på han eller ikke. så du trenger ikke å lure på om det du sier er sant. Men si fra og hvis ikke barnehagen gjør noe med det så si fra til kommunen få de til å ta affære. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8077422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #10 Del Skrevet 4. februar 2007 hei! jeg skal ringe ped leder/eier i kveld. har en liste, så jeg skal nevne alt jeg har på lista. gruer meg, men ser frem til å få fortalt han det også... jeg VET at han kommer til å bli sjokkert over at de er sløve med bleieskift, og det med sovinga. det vet jeg... håper det skjer noe etter samtalen, at han tar tak i det. altså, at han tar tak i det vet jeg at han kommer til å gjøre, men er mer spent på om de det gjelder faktisk tar det innover seg. vi søker ny barnehage uansett, og jeg gleder meg utrolig til å ha han i en barnehage det jeg slipper å bekymre meg for bleieskift og de andre primære behovene. i den barnehagen er det nesten så de bytter for ofte, hehe, omtrent en gang i timen... det er helt sant... men altså, heller det! :-) jeg sier i fra om hvordan samtalen i kveld gikk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8078692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annie-77 Skrevet 6. februar 2007 #11 Del Skrevet 6. februar 2007 Har du fått pratet med dem? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8110705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #12 Del Skrevet 6. februar 2007 Høres ut som barnehage ikke tar deg seriøs i det hele tatt, og det er jo litt synd, for barnehage og foreldrer skal samarbeide for at barnet ditt skal ha det mest mulig bra. Men 12 barn på 1...er det litt for drøyt. I bhg til sønnen min er det 11 barn og 4 voksne. Og når de eldste barna går ut for å leke, er det maks 5 barn på 1 voksen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8111467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #13 Del Skrevet 6. februar 2007 hm.....jeg må bare spørre deg.... ligger barnehagen din på hamar? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8118041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #14 Del Skrevet 7. februar 2007 Dette syntes jeg høres helt forferdelig ut. Der jeg jobber bytter vi bleie to ganger om dagen, og ekstra om det trengs. Du må gi beskjed, stakkars lille nurket ditt Syntes også du skal gi beskjed om hvordan soverutiner du vil ha for gutten din, hvor mange minutter/timer du vil han skal sove. Så kan de hente han opp og kanskje notere når han sovnet, og når han ble vekket/våknet. Når det kommer til antall ansatte med barn, så syntes jeg du burde raportere inn dette til noen. Det høres farlig ut! Du betaler for å ha gutten din i barnehage, stå på krava dine og sist men ikke minst hans. Det er en "jobb" for barna og være i barnehagen også, så jeg syntes de som jobber der skal sørge for at han har det best mulig der! Håper du forteller hvordan det går fremover, og at det ordner seg for deg og gutten din! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8134798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #15 Del Skrevet 7. februar 2007 hei alle som har svart...! :-) jeg har ikke sagt ifra til barnehagen jeg, tenkte jeg skulle vente til første dag etter helga. den dagen var i går, hehe, og jeg slapp visst å si noe. det var samboeren min og snuppen sin pappa som leverte, og han ga KLAR BESKJED!!! - HAN SKAL I-K-K-E SOVE ETTER TREEEEE!!! de hadde blitt helt spake, og han sover nok ikke etter 3 lenger, for å si det sånn...! :-) de var helt rare da jeg kom for å hente, og det første de sa: vi vekte han klokka 3 assa! - så fint, - sa jeg, og skjønte at noe var på gang, hehe, for min kjære hadde ikke sagt noe til meg enda...! det mangler fortsatt en del da, på lista mi over hva jeg er misfornøyd med. men, planen er å GJØRE noe, altså HINTE, for da slipper jeg å SI noe... altså, jeg burde jo absolutt ha sagt ifra (skal ikke se bort i fra at jeg skriver anonymt til kommunen. har brevet klart.) men altså, planen er da å: "kom nå elskling, skal vi bytte bleie før vi drar hjem..." - når jeg kommer å henter. da MÅ de da bare ta hintet. eller hva? at de ikke lukker porten skal jeg alltids få orden på... huff a meg så mange bekymringer det skal være! ser så frem til ny barnehage fra høsten, det skal virkelig bli en DRØM!!! der bytter de bleier nesten litt for ofte... også har de så fine stellerutiner, for de bruker GOOOD tid på hvert barn, småpludring og kosing sammen med bleiebytting liksom. det er jo det stikk motsatte av hvordan det er der han går nå. der er det "huff, må bare ta ei bleie her jeg..." GLEDER MEG!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8134996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #16 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg jobber i barnehage(er der som student) jeg er der en gang i uken en hel dag. Nå på tirsdag da jeg var der så var det lite unger, etter lunsj ble alle lagt(de som skal sove) noen skal bare sove 1 time,men de er ikke flinke til og følge med,det endte opp me at jeg tok inn 3 unger som skulle sove 1 time og den siste skulle sove så lenge han ville så etter jeg hadde tatt inn de 3 andre fikk jeg beskjed om at han som sov kunne bare være der. så var alle voksne og unger på den småbarnsavdelingen ved siden av og da har de ingen mulighet for og høre om han som sover er våken. da klokken ble 2(da hadde han sovet i 2 timer) måtte jeg spørre om jeg skulle gå ut og se om han sov og da kom alle de voksne om at ja det va lurt,de hadde helt glemt at han sov,da jeg kom ut var han våken og man kunne høre at han hadde grenet en stund. Jeg vare ute og sjekket litt tidligere også men da sov han. En ting til i samme barnehage, jeg har en sønn i barnehagen på avdelingen ved siden av, altid når jeg henter han har han aldri fått ny bleie men det har de andre,pleie som regel og hente han hal 3,men av og til henter faren han som jobbe og da kommer han rett over 4 og da har han heller ikke fått ny bleie. Kunne nevnt mye mer som har hendt der, kansje det er for at jeg er så ung(17 år) at de på en måte gjør slikt? Du burde si ifra,uansett om andre er der,jeg er også ganske sjenert,men blir jeg irritert og sint klarer jeg ikke holde meg,men kansje du burde spør om du kunne fått snakket med dem litt om ting og sånt at du har ofte oppdaget at han kommer hjem med kjempe full bleie og at det er veldi viktig at han ikke sover etter 3 for da får dere ikke han i seng om kvelden=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8135382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #17 Del Skrevet 8. februar 2007 det aller beste er om jeg hadde sagt ifra... men så tenker jeg bare på det at: de som jobber der er litt sånn - nesten så de behandler ungene etter hvordan foreldrene er og oppfører seg. skjønner hva jeg mener? det er utrolig barnslig, og jeg har egentlig ikke ord, men sånn er det nå bare... jeg tenker på det hver dag, at å søke i den barnehagen må være det DUMMESTE jeg noen gang har gjort. jeg ar også en eviglang liste... :-( jeg er 23 (snart 24) og desidert yngst av mødrene i bhg. helt tåpelig at det skal ha noe å si, men når de som jobber der ikke er veldig voksne (i hodet) selv, så har jeg nok tro på at det kan være en grunn ja... kom gjerne med de negative opplevelsene dine du også. godt å få blåst det ut... og til en annen her: nei, barnehagen er ikke i HAMAR, men ikke langt unna! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8049323-drittlei-barnehagen-v%C3%A5r-greier-bare-ikke-%C3%A5-si-ifra/#findComment-8138450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå