2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Og hvor gamle er dem? Jeg tørr ikke å la snuppa ligge på magen! Ho legger seg over selv noen ganger og jeg snur henne igjen!!
Stina <3 Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Det gjør jeg. Legger han alltid på ryggen når jeg legger han, men snur han seg og sovner snur jeg han ikke igjen. 6 mnd gammel
Marius06 + tvillinger Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Hei Ja, jeg lar Marius sove på magen nå. Han blir 7 måneder på søndag. Grunnen til at jeg gjør dette er fler. Han snur seg hele tiden over på magen uansett. og hvis jeg snur han etter at han har sovnet, våkner han. Han sover utrolig lett!!!!!!!!!!!!!! Frustrerende. Dessuten, nå som han har skjønt at han kan legge ned hodet og slappe av (les; å sove), sover han så utrolig mye bedre. Forrige uke våknet han "snørrogførti" ganger i løpet av natten, mens nå de siste 4 nettene som han har fått sove på magen, har han sovet natten igjennom! får bare håpe det varer!!!!
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Pernille har liggi på magen siden hun var 3 uker. Det var som å snu totalt da hun fikk sove på magen. Så det er tydeligvis det hun liker best... Nå er hun 7 mnd og jeg har ingen bekymring ved det.
haater husarbeid Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Hvis han ikke finner roen når han skal sovne på kvelden, hender det at jeg legger han på magen ja. Og så når han har sovnet skikkelig, så snur jeg han tilbake på rygg. Han er fem mnd.
Heira☆ Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Ja, jeg lar lillegutt sove på magen. Jeg har finni ut at da sovner han fortest og best. På dagtid lar jeg han ligge på sofaen og sove på magen. Når jeg legger han for kvelden, legger jeg han på magen, men jeg snur han over på ryggen når jeg legger meg.
dione Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har alltid lagt henne på ryggen. Men når hun begynte å snu seg selv etter hun hadde lagt seg, rundt 6-7 månder fikk hun ligge sånn hun ville. Det virker mest naturlig synes jeg. Men jeg fjernet hodeputen. Nå ligger hun i alle slags stillinger i sengen.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Er dere klar over at 100 prosent av svarene er JA?!? Det er høyt med tanke på at det ikke er anbefalt.................
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 innlegget skulle ligge her nede........
dione Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 100 av svarene her inne kanskje ja, hvor mange er det? 8? Litt lite å lage statistikk av... Uansett, det er anbefalt at man legger barnet på ryggen. Men når barnet kan snu seg selv så er det trygt å la han/henne bli liggende. Jeg synes det sier seg selv jeg. Jeg synes det er unaturlig å tvinge babyen til å ligge en bestemt måte, det er ikke anbefalt alle steder med babysafe heller.
Firefly77 Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Vi lot ham begynne å sove på magen når han var nesten 8 mnd. Han sover mye bedre sånn, men før snudde jeg ham. Nå føler jeg at det er trygt, han er så sterk og bveger seg så lett selv, at han vil klare å bytte stilling hvis han ligger dårlig.
anna_lou Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Jeg lar Julian sove magen dersom han har snudd seg selv, han er 10 mnd. Vil ikke vekke han ved å snu han, for jeg vet han våkner av det. Dessuten virker det som han sover bedre på magen. Har fått beskjed av HS at dette går fint, sålenge de snur seg selv, så er de også istand til å snu seg tilbake igjen dersom de skulle få problem med å puste, og i følge HS er de store nok til å skjønne dette når de er 10 mnd hvertfall
SuperGlad Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Ja hvis hun vil ligge på mage så må hun jo få lov til det! Hun er 9 mnd, å kan jo fint snu seg hvis hun ikke får puste riktig, ligger litt ekkelt eller våkner. Sjeldent hun legger seg slik da, men når hun gjør det sover hun såååå godt.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Jeg driver også å snur henne, 7,5 mnd. Men jeg har hørt at når de snur seg selv er det greit. Problemet er at hun våkner av å ligge på magen, virker ikke som hun egentlig liker det. Hun har fram til nå sovet hele natten, nå våkner hun ofte (2-3) ganger pga dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå