Gå til innhold

Sette i gang fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har termin på mandag. om jeg ikke føder innen en uke over termin, vil jeg at fødselen skal settes i gang. jeg vil ikke gå mer enn en uke over tida. Tanta mi hadde en helt jævlig fødsel (ble satt i gang), og sykehuset innrømmte etterpå at de hadde ventet for lenge med å sette i gang fødselen. kan jeg på noen måte "kreve" at det blir satt i gang, hvis ingenting skjer innen en uke etter termin?

har hørt at fødsler som blir satt i gang ofte er verre, enn de som starer av seg selv, men vil likevel ikke risikere å oppleve det samme som tanta mi opplevde..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det det at de ventet så lenge som gjorde det fælt for henne?

Skrevet

jepp. ungen ville ikke ut, så han måtte tas med tang. hele greia varte i en evinghet, ho begynte å blø så fælt etter fødselen at ho ble kjørt rett på operasjonsstua, ungen holdt på å stryke med og ble lagt på intensiven osv...veit ikke helt hvorfor det ble sånn, men var ihvertfall slik sykehuset hadde unnskyldt seg i ettertid da.(at de hadde ventet for lenge) de ble kalt inn til møte med sykehuset etterpå, for å prate om fødselen fordi den var så jævlig..derfor er jeg litt redd for å gå for lenge.

Skrevet

Kanskje de mente at de ventet for lenge før de fikk ungen ut. At de burde tatt keisersnitt tidligere i fødselsfoløpet. Det høres litt rart ut at de burde satt henne igang tidligere... Da måtte det være for at ungen ikke hadde det bra inne i magen av en eller annen grunn.

Har hørt om flere tilfeller der de reagerer litt seint når trykkefasen drar ut i tid og ungen er for stor til bekken eller ligger skeivt i fødselskanalen. Dette har ingenting med fødselstidspunktet å gjøre.

Anbefaler deg ikke å prøve å bli igangsatt pga dette. Ikke tror jeg du kan få gjennom et sånt ønske likevel, de vil at flest mulig skal føde naturlig, og det er ikke uten grunn....

Hilsen en som ønsker seg en naturlig fødsel denne gangen :-)

Skrevet

Tror det er mer risky og sette i gang en fødsel enn å la en fødsel starte naturlig til riktig tid om det lar seg gjøre.

Jeg ble satt i gang sist og fødselen stoppet opp, endte med hastekeisersnitt. Riene og kroppen min var ikke på lag så det var helt forferdelig. Riene var ute av kontroll og kom uten en eneste pause.

Om du kan få en naturlig start på fødselen din er det det beste for deg og barnet ditt.

Nå håper jeg kroppen min går i naturlig fødsel og det siste jeg vil er å bli satt på noe kur. Fikk skrekken sist

Lykke til :)

Skrevet

det kan jeg forstå...jaja, har fortsatt noen dager til termin, så får vel bare være tålmodig da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...