Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Min sønn har noe trang forhud. Jeg fikk beskjed om å observere om den "blåser seg opp" når han tisser, eller om ha blir sår og får utflod. Da jeg så på at han tissa her om dagen lurer jeg kanskje litt på om den blåste seg opp. Noen som har erfaringer på dette området? Er det full omskjæring med en gang?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Har ikke spesiell erfaring på dette området, men mannen min hadde trang forhud som barn. Han ble operert 2 ganger i barneskolealder (usikker på hvor gammel han var). De tok ikke full omskjæring, men vet ikke hva operasjonen gikk ut på. Det han har fortalt er at smertene etter operasjonene var helt grusomme. Han måtte trekke forhuden opp og ned flere ganger daglig for at dette ikke skulle gro sammen, men det var jo så alt for vondt, så han klarte det ikke. Måtte tisse i badekaret for å lindre smertene. Etter første operasjon grodde forhuden på en måte sammen med penishodet, så de opererte en gang til. Da var det på'an igjen med å trekke forhuden opp og ned flere ganger om dagen. Men han klarte det rett og slett ikke, så det grodde fast denne gangen også. Huff, jeg grøsser bare ved tanken på hvor smertefult det var, lille gutten. Resultatet var vel at han ikke turte si at forhuden var grodd fast i penishodet, for han var redd for en ny operasjon. Nå, i voksen alder, ser tissen ganske normal ut i slapp tilstand. Men ved reisning ser man at forhuden er grodd fast rundt penishodet. Han har ingen problemer med å "få stå", ingen smerter eller noe. Den fungerer som den skal, utenom at den ser annerledes ut. Aner ikke hvordan operasjonene praktiseres nå til dags, men tenkte jeg ville svare. I mannen min sitt tilfelle tror jeg det hadde vært bedre med full omskjæring, da hadde han sluppet alt styret med å trekke og styre etter operasjonene. Sikkert sluppet mye smerter. Og forresten, det er sikkert bedre rutiner på dette opmrådet nå enn for 15-20 år siden. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå