Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 3 1/2 mnd som i det siste har vært veldig sutrete. I det siste har det blitt værre og værre, men i dag har vært værst. Hun har skreket hele dagen, kun avbrutt av leking hvor hun har vært så nogenlunde i godt humør. Hun er vanskelig å legge, i kveld har jeg måtte holde henne mot skulderen min mens jeg sitter på sengekanten og hopper så hun roer seg, og da har hun sovnet. Hun har også vært vanskelig å legge på dagen. Hun har sovet i tilsammen 1-1 1/2 i dag.

Kan babyer få kolikk såpass sent? Andre som har hatt det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt om det er kolikk jenta di har, vil bare si at min gutt som er like gammel også får sånne skriketokter helt plutselig. Ikke hele dagen riktignok, mem ofte på ettermiddagen og kvelden. Det kan virke som han har magesmerter, men jeg er ikke sikker.

Jeg har pleid å gi ham Minifom og prøvde å kutte det ut nå en ukes tid, da ble han mye verre, så begynte med dem igjen i går og i dag har han vært i kjempehumør hele dagen. Kan jo være verdt et forsøk?

Skrevet

kanskje jeg skal prøve med det. Er så sliten av det, og når ingenting hjelper så blir man så frustrert.

Skrevet

hei hei.. Mie er også sånn om dagen ( hun har riktig nok hatt kolikk og en del magevondt - men det har hvert bra en stund)..gråter utøstelig storedeler av dagen, men i dag fant jeg ut at det var fordi hun ikke får sovet nok på dagen, sover nesten ikke hjemme, så jeg har hvert ute å trillet i to timer så hun fikk to timer søvn og da var hun blid som en sol resten av dagen... - kom nemlig på at de få bra dagen vi har hatt de siste to ukene så har vi gått tur så hun har fått sovet et par timer....

kan det kanskje være noe sånt? eller kanskj ehun trenger litt mer mat? det er det andre jegh ar forandret litt på i dag.. litt større posjoner om gangen. gir flaske så det er kanksje lettere for meg å justere enn for deg om du ammer.

Skrevet

hun får flaske siden hun ikke tar puppen. Men hun vil ikke ha mat, da skriker hun enda mer

Skrevet

Vi har også akkurat fått oppleve dette. Jenta er snart 4 mnd. Hun har begynt med intense hyl, og sover lite på dagtid. Er rett og slett overtrøtt, men vil bare sovne i fanget. Med en gang hun tas bort fra fanget våkner hun. På kvelden er hun stuptrøtt, og ikveld la jeg henne 1930 (mot vanlig 2030). Hun sover godt om natten, men ikke på dagen selv om hun kunne hatt godt av det. Har hørt at det er i denne alderen de legger til seg vaner dersom de blir tatt opp at stolen hver gang de skriker osv. Synes det er litt vanskelig, for jeg blir bekymret når hun hyler, men vil ikke venne henne til å komme i fanget hver gang hun hyler heller. Uff...ikke lett dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...