Gå til innhold

Tips til prinsesse rom!


♥Tiny

Anbefalte innlegg

Når vi flytter i mars/april har jeg lyst til å lage et skikkelig jente/prinsesse rom til snuppa mi.

Rommet hun har her er "bare" gult og hun har senga si, et skap, en bokhylle (full av drit, permer og sånn) og en sovesofa som ikke ser ut, på rommet..

 

Er det lurt å male rosa eller beige (lyst) og heller pynte med rosa ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville malt i en beige/lattefarge og heller hatt innslag av rosa... Vi har rugle-tapet så vi kan ikke ha klistremerker, men lurer på å få tak i noen glatte plater, sage de i passe str, male de hvite og ha klistremerker på de og så på veggen... Vet ikke helt enda... Mye jeg har lyst til...

 

En ting jeg vil lage er å male navnet hennes i rosa på et stort lerret i en barnslig stil...så det på et hus til salgs og det var skikkelig stilig. Har tilgode å lage et ordentlig prinsessrom til jenta mi selv, men vet hvordan jeg vil ha det. Liker veldig godt hvitmalte, robuste og romantiske møbler men de koster gjerne litt de jeg har sett hittil. Vi visste ikke hvilke kjønn vi fikk så rommet hennes er helt kjønnsnøytralt og passer forsåvidt til spedbarn/baby, men kommer til å gjøre litt mer utav rommet hennes etterhvert ja! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er panel på det rommet hun får, så det går nok ikke med klistremerker der nei.. Men er kult gulv der da :) svart/hvitt med masse sirkler!

 

Må ihvertfall ha et skap, noen hyller og lekekasser.. Har lyst på sånn bitteliten slagbenk til leker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi to prinsesser, og begge har fått nytt rom nå! Jeg gikk en runde med storesøster som ville ha rosa rom som bestevenninnen. Jeg ville heller ha hvitmalt/lyst rom, evt en fondvegg malt i sterkere rosa. Da jeg viste henne alvepikene som kommer i klistremerker fra barnerommet.no hadde vi løsningen. Vi kjøpte gardiner på IKEA som matcher - og vips har vi et lyst og trivelig rom med jenteeffekter istedenfor et rosa rom - som sikkert også kunne blitt lyst og trivelig, men ikke etter mammaens smak;-)

Hva man velger å ha av møbler er jo en smakssak - men et godt leketeppe på gulvet, og nok gulvplass til å leke der - er vel det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpte en seng på denne siden for vel ett år siden.. vet ikke om den fins enda.. www.miniposh.no (eller .com)

de selger veldige fine bilde tapeter med masse artige barne motiver. Litt dyre kanskje.. hvis det er det. Så ta fram en prosjektor el (kan lånes fra jobben eller noe stortsett) finn et barne motiv du liker fra f.eks. malebøker. Tegn på veggen.. fyll i med fine farger. Hadde malt rommet i en nøytral farge. Da det krever mindre endringer senere når barnet blir større og ikke vil ha det slik lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt begge jentene våre lyserosa rom, synes de ble helt herlige og stilige rommene, har pyntet med hvite rammer, hvit seng og hvit bokhylle. Kan godt ta bilde av det i morgen og vise deg hvis du vil se et helt rosa rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid, malte jeg alle soverommene med hvit(henholdsvis elfenben og latte), så det eneste jeg gjorde da jeg fikk vite at jeg var gravid var å be sambo male listene rundt dør, vindu og gulv og taklister rosa. Da kan den "oppgraderes" til feks rød seinere - har tenkt å lage et "hjerte-tema" på rommet når hun blir større. Men hadde kanskje valgt en lys rosa tone hvis det ikke var for at jeg hadde malt rommet for 3 mnd siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å male navnet på et lerret var lurt! Det skal jammen jeg gjøre :o) Kanskje det gjør seg som dørskilt også, men da på et lite lerret eller lerretsplate? Lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...