Gå til innhold

Til dere som lager middagsmat selv...

fjolla

Anbefalte innlegg

til baby'n altså :) Tilsetter dere noe spes for å gi smak? Snuppa mi synes ikke noe av det jeg har laget så langt er spesielt godt. Har kokt potet, blandet med mm, ikke blandet med mm, moset det helt opp, ikke moset fult så mye, tilsatt gulrot/brokkoli, men alt med like lite hell. Har prøvd forskjellige glass også, men har ikke funnet noe som er "innertier" ennå. Det nærmeste vi har kommet noe hun til nød kan spise noen skjeer av er Mors Lapskaus fra Småfolk. Har prøvd et glass fra Hipp også, hører mange skryter av det, men det falt ikke i smak her. Nærbutikkene har heller ikke det største utvalget i Hipp....

Så hvis det er noen med et godt forslag til en deilig middag for små babytunger hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har så langt bare prøvd en ting og det er:

Kok opp

- 2 poteter

- 1 gulrot

- 1 boks mais

Mos i blender el. lign. og tilsett en liten klatt smør for ekstra god smak. Holder til 2 store eller 3 små middager.

Tassen her elsker det! Smaker litt søtt og godt :o)

Det var forresten noen her inne som hadde funnet en eller annen side...var det www.babymat.com, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en del mat til gutten min som faller i smak. Et lite triks er å koke opp grønnsakskraft til å bruke i maten, da blir det ekstra god smak. Kraften lager du ved å slenge feks litt løk, gulrøtter, kålrabi, stangselleri, persille og andre gode ting som setter smak i en kaserolle og lar det koke lenge. Kraften kan du bruke i alle forskjellige retter med både fisk, kjøtt og vegetar. Her i huset er det fisken som faller best i smak. Stekte fisk og kokte forskjellige grønnsaker (søtpotet er noe de fleste babyer liker og så er det sååååå sundt!) og moste alt med stavmikser sammen med litt usaltet smør og grønsakskraft. Fruktmos er også lett å lage, bare mos ulike frukter som du synes passer godt sammen...

Et lite tips er å fryse maten i små porsjoner så slipper du å lage maten så ofte.

Av mat på glass liker han best grønnsaksblandingen fra helios (kjøpes på helsekost) eller nudler og skinke fra hipp.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker ikke noe av middagsmaten jeg har lagd enda, liker bare frukt. Avacado med banan går ned på høykant, det er helt supert. Bra for immunforsvaret og sto det i babyboka mi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å lage potet, gulerot, brokkoli, blomkål, røde linser, bønner og rapsolje. Noen ganger har jeg kålerabi og kylling i.

Prøvd med Leverpostei?

Dette sluker Lukas, men så liker han nesten alt jeg har gitt han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...