MissUnderCover Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Var hos lege i går, og han sa jeg var stor... Er 26+6 i dag, men har sf mål på 28... ser jo at jeg har litt mage... fler som har litt mage?
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Jepp, er i 22 uker og har SF mål på 25 nå, men for meg er det normalt å ligge høyt oppe (gjort det med de andre to også). Ungene mine er litt større enn snittet, men ikke kjemper (3900g og 4070g) så det trenger ikke å være noe og bekymre seg over :-)
nr 3 på vei;) Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 jeg var på kontroll på tirsdag var da 25+5 og da var sf målet 24...det var ok sa jm, jeg lå litt over den røde, men innanfor det grønne feltet
Etaner Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er like stor (= Var hos legen forrige uke, da var jeg 25+6 og hadde sf mål på 27. Har forresten termin 13 mai (-; Jeg var like stor sist jeg var gravid, jordmor måtte gni dette skikkelig inn. Og det var ikke gøy. Jeg har nå valgt å bare le litt av det når jeg er hos legen. Men jeg vet også at jeg har livmoren veldig høyt opp, har merka dette hele tiden. Og jeg kjenner babyen nesten bare øverst i magen. Men jeg må fortsatt innrømme at det er litt kjipt å få kommentarer om hvor stor magen er..
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Et mål fra symfysen (skambenet) til fundus (toppen på livmoren), derav forkortelsen SF-mål (symfyse-fundus-mål). Lege og jordmor måler denne avstanden med et vanlig målebånd på kontroller etter uke 15-16 og setter av kryss i en kurve.
MomInUSA Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 saann jeg forstaar det saa er sf maal fra toppen av bekkenbenet/skambenet (eller hva man kaller det? nederst paa magen) til toppen av livmoren. Det maaler som regel cirka samme anntall certimeter som du er uker paa vei. Det er iallefall maalet de gjoer her..
benedicte&smiley Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 oki skjønner.. men det kan man vel ikke noe for.. jg mener er ikke det babyen/ livmoren som de måler da... eller er jeg helt teit!! det er vel ikke det samme som å si dere er feit eller hva??
MissUnderCover Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2007 Godt å høre at det ikke er jeg som har vært så uforsiktig med mat da.. hehe Lykke til alle sammen!!! klem HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå