Gå til innhold

Dere som sover hele natten...


MM med spire

Anbefalte innlegg

...håper dere veit hvor heldige dere er :) hi hihi..

 

Gikk det til av seg selv eller har dere noen triks å komme med??

Henning våkner fortsatt hver 3 time til mat på natten. Har prøvd å gi litt oftere mat på kvelden, men resulterer bare i mere gulping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gutten sover 6-7 timer uten mat om natten. Jeg vet jeg er super duper heldig som får så lang sammenhengende søvn :) :) ...men til gjengjeld har han kolikk.. Kan vi si det uavgjort????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig gått av seg selv her, og jeg vet jeg er veldig heldig. Han spiser veldig ofte på kvelden, og jeg gir han så ofte som han vil ha (ofte hver time fra kl åtte). Så legger vi han i senga si i 23-tiden, og da sovner han og sover til sånn mellom 5 og 8. Andre er 6 uker nå, og han har vel sove så mye et par uker nå (og håper han fortsetter med det). Før det var det typisk mat sånn i 3-4 tiden på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det går av seg selv...

De andre to måtte avvennes med nattmaten, fikk kun flaske med vann, og da var det best at det ikke var jeg som tok dem da de våknet. Funket greit, men de var en del eldre en hva våre er nå.

 

Lille Ola Egil som nå er ca 5 uker har sovet over i rundt 2 uker, men det tror jeg har med at han spiser bra om etm/kvel, og får en stor flaske med mme om kvelden, får kun pupp ellers om dagene.

Er litt spent hvordan det blir nå frammover da vi prøver å få også han i seng i "riktig tid", så når våkner vi i morgen.

 

Min lille såver ganske lite om dagene, og jeg merker stor forskjell de dagene han har sovehjerte, da sover han ikke så lenge om natta. Men det er vel hans soveryttme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mathea sover stort sett fra kl 23 til 6 nå. Begynte med 4 timer uten mat da hun var rundt 2 uker (første 2 ukene var det bare rot), siden har nattesøvnen blitt jevnt lenger og lenger. Som de andre her sier er det lurt å la babyen spise så mye som mulig om kvelden, her er det ca hver 2. time fra tidlig på kvelden. Vi hjelpte henne også litt med å komme inn i riktig rytme ved å unngå at duppene ble for lange om kvelden. Vekte henne om hun sovnet lenge av gangen. Etter et par uker var døgnrytmen etablert og nå har hun alltid en lang våkenperiode om ettermiddagen/kvelden. Man skal ikke stresse opp en lien baby heller, men alle parter har det utrolig mye bedre når man får til en god døgnrytme så jeg synes godt man kan styre de litt inn på riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia Elise får siste måltid i ni tiden og legges i seng rundt halv ti. Hun sovner da en gang mellom halv ti og elleve og sover til seks syv om morgenen. Jeg føler meg kjempeheldig som får så mye søvn! Vi har ikke gjort noe særlig for å få henne til å sove så lenge, og jeg merker ingen forskjell på nattesøvnen om hun er mye våken på kvelden eller om hun sover mye av kvelden. Vi begynte tidlig med å ha rutine på når vi la henne i senga for natten, og i begynnelsen sutret hun lenge før hun sovnet, dette overså vi så godt det var mulig da vi visste at det kun var sutring. Når vi hang en uro over sengen og hun "fant" totten så har resten gått av seg selv. Vi er veldig nøye på å legge henne til samme tid hver kveld. Dette fungerer sikkert ikke for alle, og det må sies at vi har vært så heldige at vi har en jente som har sovet lenge sammenhengende fra fødselen av så da er det selvsagt lettere å lage gode rutiner. Vi har også vært mye ute på dagtid helt fra vi kom hjem fra sykehuset og jeg inbiller meg at det hjelper at barn "ser" forskjell på dag og natt i form av dagslys og mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...