hege-milla Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 noen som vet om man som gravid har krav til gratis tannlege?man får jo mye fortere hull i tennene nå for tiden
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 tror dessverre ikke det er gratis her i landet selvom man er gravid....
.Julie87ogKevinGullet. Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 her i trheim er det værtfall gratis. rart om det er bare her i byen det er slik..
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 oj, sorry, da er det sikkert annerledes nå enn for to år siden da jeg gikk gravid med førstemann (betalte den gangen....)
enda en Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 tror d er sånn at sjekken er gratis, men tannbehandling må man vel fortsatt betale?
emma81 Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 det stemmer at du har rett til gratis sjekk, men du må betale for eventuell behandling..
lettereforvirra Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Jeg betalte 1400 kr for å tette ett hull midlertidig!! Resten ville han ta etter fødselen og det blir ikke billig. To tette svangerskap kommer til å koste meg mer i tannlegeregning enn hva vi må betale for bleier for to småtroll langt frem i tid. Ringte nav og dama der bare lo av meg og sa det var i gamle dager de hadde ordninger for gravide og tannleger.......... festlig? Synest dette er kjempeurettferdig. Jeg kan ikke noe for at jeg har kastet opp store deler av svangerskapet og ødelagt tennene mine... Burde ikke vi ha startet en " Gratis å gå til tannlegen-for gravide" kampanje?
Gaara Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Heh, var nettopp hos tannlegen her i Trondheim...måtte betale for sjekken også Bloodsuckers!!!
Prish Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Jeg var også nettopp hos tannlegen på sjekk og måtte betale 520 for 5-10 min. konsultasjon og noe jeg helt fint kunne fiksa hjemme selv med litt tanntråd! Forbanna driiiiit!!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Dummeste jeg hører er sånn klaging for at man må betale noe selv her i landet!! Vi får gratis lege, penger for å ha fri et helt år i mammapermisjon, lett tilgang til sykemelding m/ betaling i svangerskapet, barnetrygd, osv, osv, osv... Vi lever i Norge, verdens beste land å bo i, vi har RÅD til å gå til tannlegen en gang i blandt. Er så dumt å høre på sånn syting.... Se dere litt rundt utenfor landets grenser hvordan forholdene egentlig er rundt om kring......
Prish Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Nettopp derfor, kjære anonym! Vi lever i norges rikeste land og det koster blod ut av øyet for å komme seg til tannlegen! Jeg har jobbet heltid i 9 år siden jeg sluttet på skolen og nå når jeg skal søke fødselspenger får jeg utbetalt 8000 kr i måneden bare fordi jeg tok lang fri i sommer. Forbanna drit!
Prish Skrevet 2. februar 2007 #13 Skrevet 2. februar 2007 Jeg mente VERDENS rikeste land. Blir så engasjert... Forbanna drit igjen!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #14 Skrevet 2. februar 2007 Herregud..... seriøst... Vi hadde vel kanskje ikke vært verdens rikeste land hvis alle skulle fått gratis det som passet de... du burde bare være glad for at du får penger i det hele tatt.. er ikke mange andre steder enn i Norge man kan "ta seg lang fri i sommer", og fortsatt få penger... Hallo!!!! Sett litt pris på det du faktisk får da vel!! Blir du syk et annet sted enn i Norge, må du ofte betale behandling, operasjoner ol selv... og du får ikke lønn når du ikke er på jobb... jeg mener bare at man burde være litt mer takknemlig for det man faktisk får her i landet... hører lissom bare syting, men aldri noe positivt om hvor flott det faktisk er å bo her! Prøver bare å sette ting litt i perspektiv.... Tenk deg om "kjære"!!!!
Prish Skrevet 2. februar 2007 #15 Skrevet 2. februar 2007 Da jeg tok meg "lang fri" i sommer fikk jeg IKKE penger. Jeg levde på ferie og skatte penger pluss ekstra vakter på den forrige jobben min. Hadde ikke hatt ordentlig ferie siden ungdomsskolen og spanderte på meg selv en sommer med lite jobbing for en gangs skyld. Da synes du jeg burde være kjempe happy for 8000 kr i måneden og råttne tenner fordi jeg får råd til å betale annet enn husleie og strøm ( som faktisk er dyrt her i verdens rikeste land)?!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 2. februar 2007 #16 Skrevet 2. februar 2007 er jo på sett og hvis ikke gratis noe som helst egenetlig!! Vi betaler jo skatt,og av den skatten så går det til gratis leger når man er gravid,operasjoner og slik,så vi betaler jo for alt dette egentlig,så er faktis ikke mye som er gratis her hvis man skal tenke denne veien, men synes som noen andre her det er urettferdig at ikke tannlegen er gratis når man er gravid,siden legen er gratis,men er jo kun snakk om det har noe med graviditeten å gjøre,ellers er det jo langt fra gratis,så jeg mener at egentlig så helt i utgangspunkte,så betaler vi for disse "gratis" tjenestene med skatten vi betaler.. Er det noen som mener jeg har feil? Men er jo selvfølgelig bra at vi har det slik,for tenk å måtte punge ut med 50.000 (eller hva det koster) for en operasjon,så betaler vi heller en egenandel,juss fordi vi betaler dette gjennom skatten vår. Og til HI, det er hvis ikke gratis tannlege lenger,hvertfall ikke her.
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 2. februar 2007 #17 Skrevet 2. februar 2007 Jeg bor i skedsmo- må betale selv...
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. februar 2007 #18 Skrevet 2. februar 2007 høy skatt og 25% merverdiavgift på alt vi kjøper. Gubben får helt skallebank hver gang han kikker ned på kvitteringer vi får. hehehe han kommer fra storbritannia, hvor denne avgiften er betraktelig lavere og alt er mye billigere. Så vi betaler da bra mye tilbake til samfunnet av det vi tjener. Greit nok at vi har okey lønn, men når alt har blitt trekt ifra sitter vi jammen ikke igjen med så mye, gjør vi vell?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #19 Skrevet 2. februar 2007 Uff, ja vi har det forferdelig... tenk at vi må betale skatt da gitt, slik at vi får alle de fordelene vi har... også den strømmen da du.... tenk at vi må betale for vårt eget forbruk.. at vi faktisk må betale for vaskemaskinen og tørketrommelen og varmekablene våre.. og strømmen er jo rååå-dyr nå.. tenk at kraftbørsen nå tar over 30 øre kWh da gitt, uff.. og den nettleia... jeg syntes at nettselskapene skulle gitt den gratis jeg.. ja, de kan jo bare "leke" butikk! De trenger jo ikke tjene noe selv.. Meningen med innlegget er at man også må se litt fordeler og ikke være så forbanna negative.. Dere har vel menn som også jobber? da sliter dere vel ikke så veldig alikevel? hvis ikke dere har en mann så er det støtter så det holder fra statens side.... Syntes dere ikke f.eks at de pengene som dere mener skulle gått til gratis tannlege heller burde gått til eldreomsorgen f.eks?? eller kanskje flere fødeplasser i Oslo området? Man kan være uenig i hvordan noe av budsjettet blir forvaltet, men til syvende å sist er det vel en grunn til at de som har denne jobben, har den istedefor oss..(?) Jeg mener bare at vi ikke kan få ALT, og at det blir for dumt å sutre om det!! Uansett hvordan man vrir og vender på det, er Norge kåret til verdens beste land å BO i, ikke bare verdens rikeste, men det beste landet å være borger i, landet med høyest levestandard, det burde jo si sitt..... Vær takknemlig for at barna deres blir født i et land der de har de beste betingelsene i verden!!!! Takk for meg:)
emma81 Skrevet 2. februar 2007 #20 Skrevet 2. februar 2007 den eneste jeg syntes er negativ her er du som signerer med anonym.. jeg har fått beskjed av mine leger at EN tannlegesjekk gjennom svangerskapet skulle være gratis, hvis du vil benytte deg av den, alt utenom må du betale for.. så hvis man får det tilbudet er det ikke bare å benytte seg av den da? De regner vel med at det er litt skadelig på tennene for de som kaster opp mye i svangerskapet, så det er vel en sjekk de kan tilby bare for å se at alt er i orden.. så hvorfor ikke..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #21 Skrevet 2. februar 2007 Negativ fordi man signerer med anonym??? hihihi.... folk må jo få lov til å signere med anonym hvis de vil det!!! Hva er det med de som klikker på folk som signerer med anonym?? Og HI er vel den som ikke er negativ, men som ser positivt på det hun allerede får... er helt enig med HI, altfor mange som bare klager og tar allting for gitt. Signerer med anonym jeg også, bare for morro skyld liksom;)
Mamman til M&E Skrevet 2. februar 2007 #22 Skrevet 2. februar 2007 Jeg måtte betale selv, min tannlege er i Stavanger.
lettereforvirra Skrevet 2. februar 2007 #23 Skrevet 2. februar 2007 Kanskje du anonym har mye bedre råd enn meg. Jeg har ikke så god råd at jeg kan betale femtusen i en jafs til en tannlege. Synest det er urettferdig at du tar alle over en kam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå