Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Min gutt på 2år har i lang tid hatt problemer med nattesøvnen. Han bruker lang tid på å sovne om kvelden og våkner tidlig. Selv om vi aldri har hatt noen problem med dagduppen har vi i samråd med barnehagen avtalt å kutte denne ut. Han sover ikke mer enn 30min uansett. MEN....... Vi klarer jo ikke holde han våken om ettermiddagene. Det går greit i barnehagen for der er det jo alltid lek, men de dagene han er hjemme sovner han. Det blir jo bare kaos. Har prøvd å aktivisere han ute, men det er ikke lett når det ikke er så mange barn rundt her i området. Skal det være så vanskelig å bli kvitt denne dagduppen? Kanskje han ikke er klart for det? Og når kommer han inn i ny rytme- dvs. sove mer om natten. Tips mottas med stor takk!
Meg + 2 prinsesser Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Vi prøvde også på det en kort stund, men da skjedde det samme med oss, som hos dere. Ho sovnet i fem tiden, og da var det helt umulig og få vekket henne igjen. Ho var også sutrete hele ettermiddagen, så vi lot henne få den duppen ho trenger på dagen likevel. Hvor gammel er han? Og hvor seint sover han på dagen? Vi lar ikke lille her sove etter kookken to på ettermiddagen, da kan vi ende med å ha henne oppe til ti på kvelden. Det kan være som du sier, at han ikke er klar for og kutte ut dagduppen. Ble ikke særlig til hjelp dette, og jeg aner dessverre ikke når han kommer i en rytmen sin. Håper dere finner ut av det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå