Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Min sønn på 2 mnd nekter til tider å ta brystet. I går måtte jeg gi opp kampen og gi han flaske tuil slutt. Da var klokken 18.30 og han hadde ikke spist siden 10.30... Noen som vet hva grunnen til dette er?? Er han bare sær?? Hehe
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Uff, har vært der ja.... *Har han hatt det lenge? *Ga du han for tidlig flaske (de er late disse små, bedre å få det servert enn å måtte jobbe for det)? Hos meg ga jeg flaske for tidlig samt at jeg hadde litt treg utdrivningsrefleks/ litt lite melk. Noen kan ha for bra også sånn at det kommer for mye melk. Hos meg hjalp syntocinon nesespray (resept hos lege, får igang utdrivningsrefleksen). Prøv å amm på natten/ vekk babyen mens den sover, de suger ofte når de er trøtte. Hos meg hjalp det også å bysse babyen mens jeg ammet for å roe henne ned (hun ble skikkelig hissig når jeg la henne til puppen). Har fullammet henne (bortsett fra noen dg en liten periode) og hun er nå 5 mnd så det går an å få det på skinner igjen, men du verden så slitsomt mens det stod på!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Hadde han ikke spist på 8 timer? Det var veldig lenge. Jeg hadde tatt kontakt med helsestasjonen hvis han nekter å spise. Hvis du "tvinger" han til brystet kan han få brystvegring og avvise brystet, men å ikke spise på såpass mange timer er jo alvorlig.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Forresten så kuttet jeg ut flasken på dagen, ga henne kun mat via en sonde på en hjelpebyste/ bryst. Har ennå ikke turt å gi henne flaske.... Hjelpebyste kan enkelt lages selv og er beskrevet på ammehjelpen.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå