atlje Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Var hos legen på mandag...da var blodtrykket mitt 135/90 no hun mente ikke var alarmerende (var hos jordmor på fredag med samme blodtrykk..og hun synes jeg burde følge med???) Nå i dag har jeg hatt ganske mye vann i bena..og det sprenger til tider...men jeg føler meg helt grei ellers...masse liv i magen... ringte til legen klokken to..fikk beskjed om at de skulle ringe meg opp, de ringte klokken seks og ba meg komme i morgen for å sjekke blodtrykket?? Mine tanker er da: hvis jeg skal sjekke bt, er ikke det noe jeg bør gjøre med en gang..og hvis hevelsen i beina er borte i morgen...kan jeg da droppe legetimen? fikk time grytidlig..og vil helst sove det jeg kan...er fire dager over tiden og vet liksom aldri når jeg trenger energi...
ejiec++ Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Du bør sjekke blodtrykket ditt i morgen. Svangerskapsforgiftning kan inntre ganske plutselig, og MÅ følges opp! Sier ikke at du har dette, men høyt blodtrykk og mye vann i kroppen er symptomer på dette. En grytidlig legetime er vel verdt å stå opp til slik at du og babyen er trygge?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Det er mest sannsynlig ikke alvorlig. Men du må gå i morgen siden svangerskapsforgiftning er alvorlig om det kommer fort. Jeg hadde det sist, og da var grensen på blodtrykk ifh til å sjekkes ekstra opp 140/90... undertrykket (90) var det viktigste. Det ble da sagt at to av tre symptomer krevde ekstra sjekk. Og tett oppfølging. Jeg fikk dette i uke 34, og hadde ingen uvelhetssymptomer selv når det utviklet seg til alvorlig forgiftning i uke 36. Husk å ta med urinprøve. Du bør ikke ha tisset siste fire timene før du tar urinprøven i morgen tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå