Gå til innhold

hvor alvorlig med vann i bena?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen på mandag...da var blodtrykket mitt 135/90 no hun mente ikke var alarmerende (var hos jordmor på fredag med samme blodtrykk..og hun synes jeg burde følge med???)

Nå i dag har jeg hatt ganske mye vann i bena..og det sprenger til tider...men jeg føler meg helt grei ellers...masse liv i magen...

ringte til legen klokken to..fikk beskjed om at de skulle ringe meg opp, de ringte klokken seks og ba meg komme i morgen for å sjekke blodtrykket??

Mine tanker er da: hvis jeg skal sjekke bt, er ikke det noe jeg bør gjøre med en gang..og hvis hevelsen i beina er borte i morgen...kan jeg da droppe legetimen? fikk time grytidlig..og vil helst sove det jeg kan...er fire dager over tiden og vet liksom aldri når jeg trenger energi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sjekke blodtrykket ditt i morgen. Svangerskapsforgiftning kan inntre ganske plutselig, og MÅ følges opp! Sier ikke at du har dette, men høyt blodtrykk og mye vann i kroppen er symptomer på dette. En grytidlig legetime er vel verdt å stå opp til slik at du og babyen er trygge?

Skrevet

Det er mest sannsynlig ikke alvorlig. Men du må gå i morgen siden svangerskapsforgiftning er alvorlig om det kommer fort.

Jeg hadde det sist, og da var grensen på blodtrykk ifh til å sjekkes ekstra opp 140/90... undertrykket (90) var det viktigste. Det ble da sagt at to av tre symptomer krevde ekstra sjekk. Og tett oppfølging.

Jeg fikk dette i uke 34, og hadde ingen uvelhetssymptomer selv når det utviklet seg til alvorlig forgiftning i uke 36.

Husk å ta med urinprøve. Du bør ikke ha tisset siste fire timene før du tar urinprøven i morgen tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...