kosejent1 Skrevet 1. februar 2007 #1 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg og mannen min har time på klinikken neste uke og har i den forbindelse mange spørsmål. Fikk beskjed at jeg må være på syklusdag 2-5 når jeg skal dit? Hvorfor det? Skal jeg begynne på hormoner denne ppen? Må jeg ta innvendig UL (litt ekkelt når jeg har mensen for blør mye de første dagene). Vet at jeg kanskje skal være med på et forsøk, men er ikke hundre prosent sikker. Dere jentene har jo tidligere skrevet mye positivt om dette forsøket og ikke minst om Porsgrunn, så gleder meg til å starte;-) Hva er forskjellen på dette i forhold til "vanlig" IVF? Når i syklusen begynner jeg da? Hvis jeg ikke blir godkjent til forsøket skal jeg starte direkte på vanlig IVF behandling? Når i syklusen begynner man å spraye? Kan noen gi meg et "kræsjkurs" i hva som foregår i en behandling? Har lest masse rundt omkring, men føler meg sikkelig grønn likevel;-) Skal reise endel i februar/mars både med jobben og på ferie og er veldig spent på om jeg får dette timingen til å "klaffe". Derfor hadde det vært fint å vite sånn ca. hvordan ting henger sammen (vet at jeg kan få sykemelding og skal jo prioritere denne behandlingen, men vil jo gjerne kombinere alt). Hva sier legene til reising i denne perioden? Takk for at dere leste dette og jeg gleder meg til alle svar! Dere er bare helt utrolige jenter (selv om jeg ikke er den mest aktive skriveren er jeg innom og kikker nesten hver dag)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 1. februar 2007 #2 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg kjenner dessverre ikke til forsøket i Porsgrunn, men et ordinært IVF-forsøk er som følger: - spraystart ca. dag 20 i syklussen (mens = dag 1) - sprøytestart etter 2 - 3 uker med spray (kommer an på hvor fort di blir nedregulert, dette sjekkes med blodprøve) - UL for å sjekke eggmodningen etter 7-8 dager med sprøyter - det er vanlig å gå på sprøyter i 10-12 dager før EL-sprøyta settes - 2 dager etter EL-sprøyta er det uttak - 2 dager etter uttak er det innsetting - 14 dager etter uttak kan du teste (ta blodprøve) Jeg begynte med spray i uke 4, sprøyter i uke 7, UL uke 8, uttak/innsetting i uke 9 og skal teste i uke 11. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/#findComment-8048328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 1. februar 2007 #3 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei Kosejent1 Angående det prosjektet du kanskje skal få være med på,så går det på utprøving av nye medisiner.Du slipper nedreguleringsspray og starter rett på sprøyter på syklusdag 2.Du vil være nødt til å foreta hyppige sykehusbesøk ,fordi de vil følge "forsøkskaninen" sin nøye. Å delta på dette prosjektet krever at du ikke har noen diagnoser. Ikke bare fertilitetsdiagnoser men også andre lidelser feks allergi m.m Håper du snart er i gang,entet på prosjekt eller ordinært forsøk. Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/#findComment-8048576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosejent1 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei vilsågjerne, Vet ikke helt om kommer med på dette prosjektet, høres ut som litt for strenge krav for meg. Har fått diagnosen endometriose, men fjernet noe av dette ved lap i desember (vet det vokser ut igjen også). Dessuten har jeg vel noen andre "skavanker" her og der. Men alt dette har jo gynokologen funnet ut gjennom utredningen og skrevet i søknaden, så dette er jo klinikken fullstendig klar over. Har ikke skjult noenting... Vet du hvor lenge (sånn ca.) jeg må gå på sprøyter hvis jeg blir en del av dette prosjektet? Litt spent på når jeg endelig kan gå og ruge;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/#findComment-8049859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 1. februar 2007 #5 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei kosejent1. Mye som kan gå dem hus forbi på sykehuset.Jeg fikk også tilbud om å være med på dette prosjektet,og møtte opp til konsultasjon.Jeg har ingen fertilitetsdiagnose,men har andre plager som jeg bruker medisiner for.Dette hadde gått dem hus forbi,til tross for at jeg via dem hadde gitt opp de opplysningene hele 6 ganger...Så alt er mulig C";). Men jeg skal nå i gang med ordinært forsøk. Tror du skal stikke i toppen to uker før uttak(mener å huske 9 dager men er ikke sikker).Håper det ordner seg for deg på et vis ! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/#findComment-8050048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma*den lykkelige venter Skrevet 2. februar 2007 #6 Del Skrevet 2. februar 2007 Hei du Så spennende tider det er for deg nå framover. Kjempe fint at du har fått tilbud om å være med på forskningsforsøket i Porsgrunn. Det er jo gratis, ikke ei krone i utgifter annet enn til kjøring til og fra klinikken da. Men du må investere mye tid, for det er mange ekstra oppfølginger ift et vanlig forsøk. Så for å være helt ærlig er det vanskelig å kombinere reising med forsøket. I allefall i den perioden du går på hormoner før egguttaket. Jeg startet på sprøyter på mensdag 2. Ja, du må på UL når du har mensen, men ikke tenk på det, det er så naturlig for legene å gjøre det. Jeg gikk på sprøyter 10 dager, så eggløsningssprøyte og etter to dager var det uttak. Egginnsetting er tre dager etter uttaket. Og når du har satt inn egg da kan du reise på tur hvis du orker, for da skjer det ikke noe på klinikken i løpet av de 14 dagene du ruger. Ehh, nå husker jeg ikke hva du spurte om (teflonhjerne..he he...). Men håper jeg har klart å svare på noe, ellers så må du bare spørre igjen. Lykke til:-) Håper du får bli med på forsøket. Det er som sagt strenge krav for å være med, man blir godt undersøkt og det er mange kriterier som må oppfylles, men vi satser på at du er en av de 1400 heldige menneskene i verden. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/#findComment-8057277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosejent1 Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 2. februar 2007 Takk for hyggelig svar Emma! Nå har jeg ihvertfall en idé om hva jeg går til enten det blir forsøk eller vanlig IVF. Er utrolig glad i å planlegge hva jeg skal gjøre fremover, men har vel funnet ut at det ikke er like lett i denne perioden! Jeg krysser fingrene og håper på det beste! Nå er det bare å håpe på at mensen kommer innen mandag...... (den pleier alltid å være et par dager for tidlig, men det er jo typisk om den kommer for sent denne gangen) Ha en god helg allle jenter! Nattakos Kosejent1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8047233-begynner-neste-uke-og-er-ganske-s%C3%A5-gr%C3%B8nn/#findComment-8064770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå