Lykketroll 2;) Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har lyst til å prøve jordmor neste gang, og nevnte det for legen min (som ikke har sagt noe om denne valgmuligheten). Han mente kanskje jeg skulle vente til jeg var ca 30 uker på vei, men da er det jo bare ti igjen! Er førstegangs, i slutten av 22. uke, og har begynt å tenke veldig på fødsel og tiden etterpå. Føler derfor at jeg snart trenger litt beroligende info om fødsel, smertelindring og barseltid o.s.v. Tenker at jordmor på helsestasjon kan være en bedre hjelp og sitte med mer info. Ønsker også info om fødselsforberedende kurstilbud. Noen som har erfaring?
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 det er vanlig å gå annen hver til lege og jordmor.. bare ta kontakt med enten sykehuset eller søk på gulesider etter jordmor.. hvor er du fra? du velger helt selv om du skal til lege eller jordmor eller ingen i det hele tatt!
Seriøst Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Du velger hvor du vil gå selv. Tror det er vanligst å gå annenhver gang hos jordmor og lege, det gjør jeg! Og jeg ville mye heller gått til jordmor hver gang, enn til legen. Jordmor har bedre tid og forklarer og snakker mye mer syns jeg. Dette gjelder kanskje ikke alle, men jeg føler det er mye bedre å gå til jordmor og jeg får mest utbytte av timene hos henne.... Men jeg syns ikke du skal vente så lenge om du vil gå til jordmor! Bare ring å bestill en time du!!! :-)
Lykketroll 2;) Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2007 Er fra Oslo, og tenkte å ringe helsestasjonen i min bydel. Vet at jeg kan velge, og at mange går annen hver gang. Noen sier at JM har mye bedre tid til å pate, mens andre har en JM med tilsynelatende altfor mye å gjøre. Men det vel sånn at helsestasjonene formidler kurs? Da er det vel uansett greit å få info og melde seg på sånn at evt. fødselsforberedende kurs er "unnagjort" rundt uke 35? Legen min er helt ok, men han sa også at akkurat det som har med fødsel å gjøre er det nok mest hensiktsmessig å ta med en jordmor. Synes bare at det er lenge å vente til uke 30. - Er kanskje litt stressa....! - Bebisen kan jo ha lyst til å komme ut i den store verden litt tidligere enn "planlagt"...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Dette er HELT opp til deg! Jeg går både til jordmor og fastlege. Min lege ønsker selv at jeg går to ganger hos jordmor, en gang hos ham o.s.v - dette for å være mer tilstede i sv. skapet enn en som bare brukes om det blir behov for sykemelding o.l. Du skal bare ringe og avtale et møte med jordmor, og legen har ikke noe han skulle ha sagt om dette(: Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå