Gå til innhold

Alkohol og amming?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi skal i februar ha innflytningsfest og jeg har lyst å ta meg 3-4 glass vin. Skal amme i tre tiden om natta når jeg kommer hjem til mamma for å legge meg med minste. Må jeg gi mme eller kan jeg amme da? Begynner å "drikke" i 19 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like greit å være på den sikre siden, og vente med å amme til neste morgen. Det ville jeg ha gjort.

 

Så spennede med innflyttingsfest! Det blir sikkert kjempeartig. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så redd hun gråter masse om natta uten meg, er derfor jeg drar til mamma og mannen drar hjem igjen..Er nok litt nervøs..hehe..Men, tror jeg gjør som du sier, varmer litt mme om natta istedet, da er jeg på sikre siden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke 6 glass (alkoholenheter) i en flaske vin? Det kan da ikke ta et helt døgn å forbrenne det? I så fall er jeg skyldig i fyllekjøring maaaange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vente 3 timer pr alkoholenhet, for at alkoholen skal gå helt ut av melka. Denne tida er "strengere" før 6 mnd-alder, så om det blir litt i underkant, går det helt fint. Personlig tror jeg at jeg hadde latt alkoholen gått helt ut av melka, men jeg vet at noen gjør det. Resultatet kan være en litt søvnig baby.

 

Hvis du drikker 3 glass vin, er alkoholen så og si ute av melka(hvis jeg ikke regna feil i hodet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg tar siste glass med vin i 24 tiden, så da skal det egentlig holde akkurat. Men, tror jeg gir henne flaske inntil meg istedet så hun tror det er puppen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...