Gå til innhold

Drømme :0)

♥♥Vilsågjerne♥♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på dere.

koselig at dere tenker på meg !!

Det var en drøy tur til Bergen. Og når vi kom fram.. vi gikk inn i feil ende av bygget..og måtte løpe som rotter i tunellene under huset for å finne fram.. hehe

Vi fikk veiledning på medisinsk, dama var høflig, men ho trodde nok vi var blitt litt dummere da vi runda 40.. for ho sa tre,fire ganger at jeg er jo 43 før termin.. som om jeg ikke vet hvor gammel jeg er..?

Ho lurte på om vi hadde tenkt noe på dette.. det har vi jo.. men ungen spreller og tumler rundt inni der, så jeg greier ille tro det er no galt med den. Jeg sa og at jeg trodde dette kom til å gå veldig bra !

Da sa hun at en av femti, får et barn med downs, men det kan jo gå bra. Ho var ikke veldig positiv,det merkelige var at jeg ble mer og mer sikker på at dette går fint.. hehe.. Det er klart det kan gå dritt... men så lenge det er liv er det håp tenker jeg.

Etterpå var vi på UL. Det var utvendig UL, og var ikke det litt rart? Det ville vel vist bedre med innvendig?

Uansett, legen var litt 'grumlete' fordi magen min er litt godt 'polstra' , så det gjorde det visst vanskelig for han å ta skikkelige mål sa han. Og så er jeg så kilen nede i lysken så når han pressa den UL-dingsen hardt der , vrei jeg meg som en ål og gapskratta... han synes nok ikke det var så morsomt da.. hehe

Jeg får svar om to uker,sa han og mest sannsynlig får jeg beskjed om at risiko er så stor ( PÅ GRUNN AV MIN ALDER SOM ER 43 I SOMMER) at fostervannsprøve er anbefalt.

-Jaja.. er bare å vente nå da..Jeg undrer meg over min egen reaksjon...at jeg ikke er mer redd liksom...

Igår kveld...kjente jeg bevegelse nederst i magen...sånn som når du skraper forsiktig med fingrene inni den andre håndflaten. Den var aktiv på UL idag også, det ble mer 'virkelig' når man ser de sånn :-)

Nå er jeg så trøtt at jeg ser dobbelt, så får finne senga.

- nattinatt alle :-)

Har du lest mitt innlegg om Osloturen Drømme? Tenk at det kan være så stor forskjell! Tror jeg var inne hos legen som tok ul til sammen over en time. Jeg hadde også utvendig ul, sist hadde jeg innvendig når jeg var gravid for 3 år siden.

Legen jeg var hos hadde et progran fra England på pc'n og forklarte meg hvordan det virket og plottet inn mål, alder, mål på fosteret osv. Så fikk han ut noen tall og viste meg hvordan min risiko hadde gått ned fra ca.1/42 til 1/600. For meg var det risiko som en på 33 år, og ca.0.2%. Forstår ikke at ikke du fikk det samme tilbudet med en gang...Jeg får svaret fra duotesten etter ca 10 dager, men den prøven sendes jo til Danmark så det er forstålig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...