Gå til innhold

ca 20stk til dåp; antall kaker???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi var 20stk til Christinas dåp.

Vi hadde til sammen 8 kaker noe som var altfor mye!!!

5 av kakene ligger i frysern enda!!

Det holder leeenge med 4 kaker:-)

Skrevet

Vi var 23 stk og hadde (hmm.. la meg se..) i hvert fall sju kaker + krumkaker. La på meg 3 kg i uka etter dåpen pga restekake-spising, så dere trenger i hvert fall ikke SÅ mange! ;o)

Et tips, forresten! Svigers hadde med marsipankake som de hadde bestilt, med et kjempefint bilde av dåpsbarnet! Kan anbefales! :)

Skrevet

Altså bilde trykt i på marsipanen, men det regner jeg med du skjønte.. He, he..

Skrevet

Kommer litt an på hva slags gjester som kommer - aldersgruppe, hvor i landet man kommer fra osv. Jeg er trønder, og her er det alltid så mye kake at man inviterer naboer inn dagen etterpå for å spise opp, hehehe :) I bryllupet vårt var det ca 100 gjester til kaffe'n, og det var nesten 40 kaker. Dåpen til Lilletrollet hadde ca 15 voksne og 5 barn, og vi hadde vel 6-7 kaker, pluss sjokoladepudding. Sånn er det bare her ute i Ytre Langtvekkistan :)

Men strengt tatt så holder det vel med 1/4 kake pr. person? Dvs 4-5 kaker skal være MER enn nok egentlig. Det går jo også an å kombinere, f.eks 3 kaker, en haug muffins og en pakke sjokoladepudding. Kommer det barn, er sjokoladekjeks eller muffins en schläger.

Skrevet

Er ikke trønder, men har noen kake-sugne dib-venninner. Tror det blir samme kategori, hihi..

En 4-6 kaker altså:)

Skrevet

Si fra om du trenger tips. Har en killer-oppskrift på krydderkake (brødform) som er veldig enkel å lage, og er fin å servere som den er med litt pisket krem til.

Skrevet

Hihi, har planer om å lage krydderkake i kveld, og kikker etter oppskrifter. Jeg er litt for å blande ulike oppskrifter, og se hva som skjer. Fint om jeg kan få den:):)

Skrevet

4 holder i massevis ja. Vi vr også rundt 20, og hadde 6 kaker, og rikeleg til overs.

Skrevet

Vi var 29 stk, og hadde sju kaker. Var masse igjen av både mat og kaker, så barselgruppa ble invitert til restelag dagen etterpå. Vi er 8 stk i gruppa, og enda var det masse kake igjen;-)

Skrevet

vi hadde koldtbord først og 5 kaker. 1 ble spist-tilsammen!! så 4 holder i massevis!!!

Skrevet

I eline sin dåp hadde vi 3 kaker - mer enn nok. Det var en marsipankake til 30 pers. og en langpanne sjokoladekake og en rund gulrotkake. Halve av de to langpannekakene var igjen. Men gulrotkaka var så god at den ble spist opp! Var det samme i dåpen til kusina hennes, og det samme ble igjen:)

Skrevet

Vi var 26 personer - derav 24 voksne.

Vi hadde en verdens beste, en ostekake med gelelokk og en sjokoladekake.

I tillegg hadde vi lefser og kromkaker med krem pluss littegrann kramsekake.

Det var litt igjen av kakene, mye igjen av resten..

Vi hadde koltbord først.

Skrevet

Vi var 18 stk og vi hadde 3 kaker. Sjokoladekake i langpanne, marsipankake(dåpskaka) og jordbærterte med vaniljekrem og vi hadde masse kaker igjen, men det er greit å ha 3 forskjellige så det er litt å velge mellom.

Skrevet

Vi hadde forrensten koldtbord først og alle var veldig mette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...