Gå til innhold

Symfyse-fundusmål uke 18/19?

Lene4021

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært hos jordmor for første gang i dag, artig opplevelse. Har sett og hørt tvillingene flere ganger før, men ikke målt hjertefrekvensen hos dem eller magemålet mitt.

Det er tydeligvis to aktive krabater jeg har der inne, jordmor hadde problemer med å telle hjerteslagene fordi det var så mange spark som forstyrret på lyden. Kjekt å vite at begge er aktive, foreløpig kjenner jeg nemlig bare den ene. Hjertefrekvensen var på 160 hos tvilling 1 og 168 hos tvilling 2, så kanskje det blir to jenter på oss! Usikkert ennå, men vi skal på ny UL på tirsdag og håper vi kan se kjønnene på dem da!

Så til spørsmålet mitt: Jordmor målte magen min og sa at symfysemålet mitt var på 24 cm. I all min forfjamselse glemte jeg å spørre om det var stort, lite eller normalt til å være tvillinggravid, jeg er i dag 18+3. Hvor store var/er dere andre i uke 18/19?

Fortsetter under...

Hei Lene!

Så artig da!! Jeg har også kjent mest til den ene tvillingen. Mest sannsynlig for at den en ligger litt bak den andre.

Har du ikke sånt helsekort/skjema som det krysses av på? Kanskje det er bare legen som gjør det??

Jeg målte i uke 13. Da var jeg bittelitt over normalen for en i magen. Men har ikke målt siden. Tror jeg ligger ganske langt over nå. Synes magen har blitt så stor på kort tid. (Jeg er 17+1). Ser på skjemaet at ved 18 uker er det normalt å være rundt 17-19 cm med en i magen så da er du nok der du skal være :)

Jeg skal på ultralyd neste torsdag. Håper også vi får se kjønn.

Er så lenge siden jeg har sett de nå så gleder meg masse :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...