Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Er det mulig å søke om f.eks. bare 20% barnehageplass? Hvis man kun trenger barnehage en dag i uken.
marianne1231 Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg søkte på barnehageplass 1 dag i uka,og fikk avslag. Og det jeg fikk som begrunnelse var at det tar tid for barnet(min sønn) og bli kjent med barna der og personalet,og dem mente at 2 dgr i uka var minstekravet. Jeg ble veldig skuffet over avslaget og den begrunnelsen,men min tanke var at han skulle få leke med andre barn uten meg til stede(jeg er alenemor).
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Ja, det er akkurat det jeg tenker på også, at han skal få leke med andre barn uten at jeg er der. I utgangspunktet så trenger jeg ikke noe barnehageplass i forhold til jobb, men vil gjerne sosialisere han på forskjellige måter. HI
krabbetrollet Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Noen bhg tilbyr 20% plass, men langt fra alle. I vår bhg er det bare 40%, 60% og 100% som er alternativene.
Føken siruppsnipp Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Hva med å vurdere en park isteden? Pga. jobben min har jeg ikke behov for barnehageplass enda. (har søkt til høsten) Og jeg er også veldig opptatt av at han skal få sosial omgang med andre barn, og få være uten meg. Han begynte 2 dager i uken og har nå utvidet til 3 da han trives supergodt. Det er åpent 10-14. En super ordning altså!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Park hadde vært et passende alternativ, men det er dessverre ingen parker her lenger. HI
Føken siruppsnipp Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Nei, det er synd de må legge ned, parken vår legges ned mest sansynnelig til sommeren. Skjønner jo det ettersom det nærmer seg full barnehagedekning.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 marianne: kan du ikke ha barnet 2 dg i uken da. en dag uten deg og en dag hvor du er der litt med han eller kommer sent og henter tidlig? er litt enig med barnehagen om at en gang i uken er lite med tanke på tilvenning, rutiner og trygghet.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Jobber selv i barnehage og ville sett på 50% som et minimum. Det er ikke lett å finne seg til rette i barnehagen når man er der en til to dager i uka. Barnehagen der jeg jobber tilbyr ned til 40%, men synes sjelden det er en god løsning for barna. (Selvfølgelig avhengig av alderen til barna, men nå snakker vi vel om 0-3 åringer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå