Gå til innhold

Si opp jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å flytte nærmere familien i begynnelsen av permisjonen min. Jeg må derfor si opp jobben. Noen som vet om det har noen konsekvenser for meg økonomisk å si opp ganske raskt etter at permisjonen har bagynnt eller om jeg bør vente til den går ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, tror ikke det har noe å si, kan ikke tenke meg det iallefall, så lenge du har arbeidet de siste 6 mnd av svangerskapet, så går nok dett e fint.. Lykke til

Skrevet

om du har fast jobb så hadde jeg ikke stresset med å si opp jobben.

Og det har ingenting å si på permisjonstiden og penger om du sier opp jobben din.

Skrevet

men kan du ikke bare vente da? slik at oppsigelsestiden din løper paralelt med siste del av permisjonen?

jeg ville tro det var like lurt, uten at min tro er basert på mengder kunnskap.

Skrevet

jeg tenker jo litt på hva jobb du har da, bedre å gi beskjed på jobb at du ikke kommer tilbake slik at eventuelt den som har ditt vikariat kansje kan få beskjed at hun kan fortsette etterpå også.

Jeg tenker kansje litt lengre jeg da, siden jeg er arbeidsgiver!

Skrevet

jeg mente ikke at det beøvde være en hemmelighet, det er jo bare dumt! men selve oppsigelsen trenger vel ikke leveres med en gang?

Skrevet

På min jobb er det mindre permisjon for dei som ikkje har fast jobb... Er lærar. Noe me at ein kkje får løn når andre har avspasering om ein ikkje har fast (vinterferie, jul ol.) Det sa iallefall rektor til meg.

Skrevet

det hørtes veldig rart ut at din arbeidsplass har andre regler på permisjon.. det er jo uansett trygdekontoret som bestemmer..

Skrevet

Er tilkallingsvikar. Da jeg fikk jenta mi for litt over to år siden, var jeg i et vikariat som varte i 6mnd og to uker. Da fikk jeg full permisjon, som om jeg hadde vært i fast jobb. mulig reglene har endret seg nå, men slik var det da..

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

Økonomisk skal det jo ikke ha noen konsekvenser for deg sålenge du er i arbeid helt fram til permisjonen din begynner. Men ellers løper vel ikke oppsigelsestiden i permisjonen? eller er det forskjellig? For ellers må du vel si opp før permisjonen begynner, slik at du jobber oppsigelsestiden før dere flytter? c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...