Gå til innhold

Fødsels planlegging....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra sykehuset i dag, om å komme dit pga seteleie.

skal sjekke vekt, ul, leie osv.

MEN syns det er seint, er ikke for 14/2.

da er jeg 38+4..

dere som har vært på sånn, var dere så sent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal det samme, da vil jeg være i uke 37 (eller 36+ ett eller annet).

Skrevet

jeg var i dag og er 37+1. Fikk inntrykk av at det var god tid fremover. Skal du ta røntgen før du kommer dit eller? jeg var på mandag og tok røntgen og hadde samtale og ultralyd og slikt i dag.

Vi ble forøvrig enige om å forsøke "vanlig" fødsel. Det er det som er mest anbefalt, og keisersnitt frister veldig lite egentlig.

Skrevet

nei ingenting før jeg kommer dit...

syns det er sent jeg...

men får litt hetta med tanke på sete, men samtidig så velger jeg vel heller det enn ks...

Skrevet

Har lest endel om dette i Pia Nylander sin bok "på veg". Anbefaler å ta en kikk der før du bestemmer deg.

Det siste legen sa til oss i dag var at dersom vi ombestemte oss angående fødsel så var det bare å ta en telefon og vi kunne få keisersnitt. Men så lenge bekkenet er stort nok og babyen er liten nok så skulle ikke "vanlig" fødsel i seteleie være hverken vondere eller værre enn fødsel i hodeleie.

På den andre siden sa også legen at dersom det oppsto noen form for komplikasjoner så er grensen for hastekeisersnitt mye lavere ved seteleie enn ved hodeleie. Dette gjaldt da dersom babyen fikk lavere puls eller slikt.

Under selve forløsningen kom de mest sannsynlig til å feste en tang rundt barnets hode for å lirke babyen best mulig ut.

Fordeler ved vanlig fødsel er at det er best for babyen og mor kommer seg fortere på beina. Så da er det bare å håpe på at det blir en sinnsykt vellykket epidural. Den kunne vistnok variere litt.

Lykke til med avgjørelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...