Gå til innhold

Hvor mange timer sover deres 7 mnd gamle bebiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av ett helt døgn, litt usikker på hvor mye min bør sove på dagen. Før sov hun hver 2 time..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er 7 mnd nå og hun sover til sammen 12-14 timer i døgnet. Legger henne for natta rundt kl. 21 og da sover hun fram til 08. Så sover hun igjen en gang på formiddagen (gjerne 1-2 timer) og deretter en liten lur igjen på ettermiddagen . Men noen ganger er hun ikke trett på ettermiddagen, så da holder det kun med en soveøkt på formiddagen.

Hvor mye sover jenta deres nå da?

Skrevet

Snuppa sover ca 12 timer om natta. Så en lur midt på dagen (varierer, mellom 1-3 timer), muligens en liten lur til før det er kveld. Så ca 15 timer i døgnet?

Skrevet

Vår ca fra 22 til 08 og med tre lurer om dagen på ca 1 time hver men jeg tror jeg bør kutte ned en lur nå for hun er ikke særlig interresert i den siste på ettermiddagen. Spiser babyen deres middag og grøt?

Skrevet

Har ganske nylig begynt å introdusere fast føde til henne. Hun har ikke vært interessert i det hele tatt når jeg har prøvd tidligere. Men nå sist lagde jeg hjemmelagd middag og dessert til henne og da fikk jammen pipa en annen låt. Så vi holder på å trappe opp nå, men tar det sakte. Så hun ammes jo nesten like mye som før siden det bare er tre-fire teskjeer hun får i seg til middag hver dag. Grøt har vi bare forsøkt noen få ganger, men hun kastet opp av det. Så da jeg var hos legen på 6 mnd. kontrollen ba han meg kutte ut grøten en periode i tilfelle hun er allergisk. Og så her jeg en sånn "baby safe feeder" som hun får frukt og grønnsaker i. Den er kjempepopulær, så hvis du ikke har en slik kan jeg anbefale å kjøpe en. Hvor mye/hva spiser tuppa di da? Har følelesen av at vi er litt trege sammenlignet med andre på hennes alder. Når er jenta di født?

Skrevet

Legger seg 18.30, pupp kl 02.30 omtrent, står opp mellom 6 og 6.30. Altså 11-12 timer på natta + 1,5-2 timer på dagen fordelt på tre dupper. Hmm..

Skrevet

Det skulle stå 'Hmm... Tilsammen 12,5 - 14 timer'

Skrevet

Beklager sent svar. Jenta mi er født 29 juni, så hun ble akkurat 7 mnd:) Når og hvor er din født?? Hun spiser ganske mye, to grøtmåltider om dagen og 1/2 middagsglass i tillegg får hun mm men skal sakte men sikkert slutte med det..Min er ikke glad i frukt men heller bare grøt og middagen er høydepunktet.

Skrevet

Beklager sent svar her også ;-)

Jenta mi er født 23. juni, så da er det bare 6 dager mellom jentene våre. Jeg fødte på St. Olavs (Trondheim), men nå bor vi i Oslo. Hvor fødte du?

Skrevet

Julie Angelica sover 10 timer i strekk når jeg legger henne for natta, og hun sover ca hver andre time hele dagen og eftan. ca 3-4 ganger fra hun står opp og til hun legger seg. Et lite b-menneske her i huset :)

Skrevet

Glemte å skrive hvor lenge hun sover om gangen når hun sover på dagen. Det varierer alt fra 3 kvarter til 1,5 time.

Skrevet

Jeg fødte i tønsberg, bodde i danmark frem til 1 juni så rakk akkurat å komme hjem på ferie for å føde:) Har din fått tenner?

Skrevet

Nei, det er dårlig med tenner her... Hun har skreket så intenst i kveld at jeg måtte gi henne paracet. Det var ingen tvil om at det var gommene som var vonde. Hun har ikke sovet godt hele denne uken, så jeg fant ut at det var best å la henne få smertestillende. Så det blir spennende å se om det titter fram noen små tannebisser snart.

Skrevet

Har din fått tenner? Hadde vært koselig å prate litt om disse små og utveksle erfaringer uten å skrive inn i forum hele tiden. Og siden jentene våre er så jevngamle, så kanskje du vil legge meg til msn? I så fall kan du kanskje sende meg en personlig melding, så kan jeg skrive adressen min :-)

Skrevet

Noah sovner i 22 tiden og sover til 8 cirka pluss to-tre lurer på dagen. En i 11 tiden og en i 13-14 tiden og noen ganger i 16 tiden.. Kommer helt an på.. Da sover han cirka 30 min på hver lur.. Men det blir cirka da...11-11,5 timer pr døgn...

Skrevet

12-14 timer :) Flinke jenta mi..

Skrevet

12 timer om natta- 2 om dagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...