Gå til innhold

4 mnd og en uke - er 66 cm og veier 8530

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får så rare blikk og komentarer fra folk når de ser sønnen min, det er mest helsepersonell da - på legekontoret og sykehuset. han har hatt problemer med ørene så han har vært litt omkring. føler at jeg ikke blir tatt på alvor.

når jeg sier hvor mye han veier og at han ikke hadde gått opp sånn som før pga medisin/sykdom (gikk opp 200 g på tre uker mot 800g før), får jeg sårende kommentarer som "nei det ser ikke ut som om det er noe galt med han nei"

han er syk selv om han går opp i vekt. han hadde 4 kg når han ble født og han får bare mm. han må jo få mm når han er sulten.

jeg føler at de tror bare at jeg er hysterisk mamma når jeg vil at han skal ha en ekstra øre sjekk (det rant fra ørene hans, og han har vært på 2 antibiotika kurer på to mnd) hørte at det kan være problemer med hørselen når det er væske i øret

jeg synes ikke at han veier for mye, jeg dytter jo ikke mat i han, han får bare mm og det når han er sulten. jeg skal vel ikke la han bare gråtenår han er sulten. jeg føler meg bare så dum når jeg har han med til legen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo godt i hold,men ikke så stor. Min er 4mnd og 3 uker og veier 8350...

Er jo ikke så stor forskjell det, kun mm her også.

Du får bare stå på krava dine, en baby kan jo bli syk selv om de spiser...

håper han snart blir frisk

Skrevet

Min gutt er 4 mnd og en uke. Er 66,5 cm lang og veier 8130gram. Han er ikke spesielt tjukk og i følge helsesøster er vekten helt fin i forhold til lengden. Får en del kommentarer, og det irriterer.. Men tror det har litt sammenheng med at han er litt lang også. Mange som forventer at en 4mnd baby skal være liten og nett...

Om du tror det er noe galt med ørene hans må du bare stå på og ikke bry deg med om noen syns du er litt hønemor.. Følg instinktet ditt du:o)

Skrevet

Min veide 9kg på 3mnd kontrollen, og han fikk også kun mm, men pa 6mnd kontrollen veide han 10kg, så det er vanlig at vektøkningen stagnerer litt.

Men dersom du tror at han har problemer med ørene skal du stå på krava og få det undersøkt! Mye bedre å føle seg som litt hysterisk mamma nå, enn som en dårlig mamma om det faktisk skal vise seg at det er noe med ørene hans, og du ikke har gjort noe med det. Dersom barn har ørebetennelse samler det seg væske i mellomøret, og dersom trommehinna sprekker vil da denne væsken renne ut. Det er naturens måte å ordne opp på, men man kan fortsatt få skader på trommehinna og uansett skader det ikke med en ekstra sjekk vel??

Skrevet

Vi har også stor baby og føler oss mobbet av ansatte og besøkende ved helsestasjonen. Babyen vår var 7900 gram på 3 mnd kontroll og litt over 9 kg ved 4,5 mnd. Det er helt irrelevant om vekten er høy eller lav så lenge man vet at det er noe galt med babyen. Hva om man skulle diskriminert voksne slik? Man sier da ikke "Nei, du har ikke ørebetennelse, for du er jo så tjukk!". Det er jo faglig helt på jordet. Om kroppen er litt rund, betyr det ikke at man aldri kan få ørebetennelse.

Skrevet

Forstår frustrasjonen din ja! det spiller ingen rolle hvor tung og lang babisene er når man veier dem til hver kontroll, bare de følger sin EGEN kurve. Noen er stor og noen er små, det er som du sier hvor mye de legger på seg mellom hver kontroll som sier om de har det bra eller ikke. Og hvis en stor baby slutter å legge på seg, så vil det jo gå lang tid før de "slanker" seg, så det er helt idiotisk å si at "han ser jo helt fin ut". Det er bra at du tar det på alvor, ørebetennelse er jo litt skummelt, så bare stå på ditt og ignorer de som sier annet, mammaer vet som oftes best, kunne ønske flere helsepersonell kunne forstå det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...