Gå til innhold

duotest

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Etter å ha lurt veldig på dette med duotest, fikk jeg veldig god hjelp gjennom en brosjyre, se http://www.jordmormatja.no/pdf/Fosterdiagnostikk.pdf.

Her står det blant annet at "Retten til informasjon og genetisk veiledning før eventuell fosterdiagnostikk er lovfestet. Reiseutgifter dekkes etter folketrygdens regler."

Kanskje du skulle ta en telefon til trygdekontoret ditt? Billettprisene på vestlandsferger er ikke til å spøke med...

Kjære trollet,

Du er ennå ikke for sent ute. Dumå levere kvitteringer innen 6 mnd. Men du har sikkert ikke tatt vare på disse. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en telefon til trygdekontoret å lagt frem saken, at du faktisk ikke hadde fått info om dette. Det fikk ikke jeg heller, har skrevet tidligere om hvor mye jeg måtte stå på for å få denne duotesten. Til og med gynekologen visste ikke hva det var. På Ullevål i går var de sjokkert over dette, det er tross alt ettilbud som har eksistert siden juli 2005!! Problemet er jo ofte at en ikke går til lege eller jordmor de første ukene, og siden testen helst skal tas rundt 10-11. uke, så må en nesten vite om det på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...