Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt så veldig fint ut...:)

Menm når er det andre gangen jeg blir satt 1 uke tilbake. Skjønner ikke helt jeg...:(

Da jeg var 12 uke, ble jeg satt til 11+1.

Nå som jeg skulle være 17+2 ble jeg satt til 15/16 uker...

Blir ikke klok.....Flere som har blitt satt tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der!

Jeg var også på ultralyd i dag! Ifølge kalkulatoren her på BIM skal jeg være 17+2 idag, men ble satt to uker tilbake... Gyn. mente jeg bare er kommet 15/16 uker på vei, utfra hodemålet. Jeg får derfor ny innkallelse til UL om et par uker.

I og med at jeg akkurat var sluttet på p-piller da jeg ble gravid (hadde kun hatt mensen en gang etter p-pilleslutt), har jeg ingen eksakt sykluslengde å gå ut fra. Må derfor bare stole på ultralyden! Blir jo greit med en UL til, selv om det er litt kjipt å bli satt tilbake to uker.

Men det er jo litt rart at vi har samme opplevelsen, sannsynligvis med samme lege??

Alt så forøvrig veldig fint ut :)

Skrevet

Heia...:)

Ja, jeg skulle være 17+2 idag..Men legen sa jeg var bare 15/16 uker...Og jeg fikk ny time den 16 feb.?

Heter legen Lind? Va du der i 10 halv 11 tia..:)?

Skrevet

Va hos han Lind ja, 13.30 ca. Når han sa at æ nok va kommen to uke kortare enn æ trudde, måtte æ nu bære sei at då trudd æ at æ måtte ha fått positiv gravitest før æ vart gravid... Mått nesten diskutere med han! Ei uka kainn æ vær enig i, men ikkje to! Får bære vent tell neste UL, sku nu få ny innkallelse om et par uke. Kain jo vær at ting ser litt annerledes ut da!

Babyen kjem nu uansett ikkje før den e klar :)

Korsn e det me dæ, e du ganske sekker på dine egne beregninge?

Skrevet

Hmm..Ja, æ skjønna heller ikkje..:) Skjønna bere ikkje at g.testen kan slå ut såå tili da...Hmm...

Skjedde det samme med forrige ungen. Blei satt telbake 2 uke. Og fikk samme termin. Så da æ kom på UL igjen fikk æ termin den 16 juli, og han kom 13 juli (2002) hehe. Så det e ganske rart førr mæ. Nu fikk æ termin den 20.juli. Men han sa at den kunne bli 13-14 juli. Men han va usekker. Håpa bere at det skjer.

Gleda mæ iallefall tel den 16 feb .:)

Skrevet

Heisann. Ble også satt tilbake 2 uker jeg, spurte jordmor om hva det kunne ha seg siden jeg var ganske sikker på befruktningsdato, da fikk jeg til svar at egget kunne ligge i dvale i opptil 2 uker før det begynte å dele seg...

Skrevet

Hei.. Så du ble og satt tilbake...:(

LIgge i dvale i 2 uker...? Hmm..den skjønte jeg ikke..:o)

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det vil jo celledelingen vanligvis begynne med en gang egget er befruktet, men i noen tilfeller kan det gå opptil 2 uker før den prosessen starter, og da vil det jo og si at siden det tok 2 uker før det begynte, vil jo også fosteret ikke ha rukket å blitt så stort som man kanskje hadde forventet ut i fra første termin. Siden den første prosessen førsten begynte etter 2 uker.. om jeg forklarte slik at du forsto?:)

Skrevet

Ja, okey..:) Tror jeg skjønte det nå..E ikke lett å forstå alt sammen..Hihi:o)

Tusen takk..:)

Skrevet

Åhh var det det JM mente da hun sa "men egget kan kose seg inni deg lenge det skjønner du" Hehe skjønte ikke det helt jeg, men nå ble jeg litt klokere :) Ble også satt tilbake 2 uker! kjedelig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...