Gå til innhold

ligger bare på ene siden og er skjev i hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på tre måneder ligger alltid på samme "siden" av hodet når hun skal sove. Det har resultert i at hodet er litt skjevt. Nesten litt flatt på ene siden bak. Prøver å snu hodet hennes når hun sover, snakker til henne fra den andre siden for at hun skal snu seg og legger et rullet pledd under ene siden hennes når hun skal sove. Likevel greier hun alltid å snu seg tilbake til favorittsiden sin. Noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre?

Har noen av dere opplevd det samme og greid å "jevne" ut igjen hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp!

hadde samme problemet med datteren min! men når hun ble litt større og begynnte å bevege seg mer og sånn fikset hun den biffen selv!

hodet er i dag helt perfekt og rundt!

hvis du er engstelig kan du jo selvfølgelig snakke med HS men som sagt, hos oss ble det ordnet selv!

Skrevet

Jeg har lest at man kan prøve å snu senga.. for de snur seg gjerne mot lys eller noe slikt.. Så hvis du snur senga, snur hun seg kanskje andre veien. Verdt forsøket iallfall.

Skrevet

jeg snudde senga og da snudde hun hodet og endret "favoritt stilling" ... ganske lettlurte disse små ;)

Skrevet

Vi snudde senga og la ham andre veien på stellebordet. Det ordner seg nok av seg selv, men pass på at hun ligger en del på magen og får brukt nakkemusklene sine. Det er viktig for at nakken ikke skal bli skjev. (sa HS til meg)

Skrevet

hadde samme ting med begge mine. datteren min lå ¨på den ene sida uansett hva vi gjorde. hun er 3 år nå og hodet er helt fin.

andre gullet er fire mnd og i begynelsen lå han bare på den ene sida og det resulterte i at hodetbegynte å bli skeiv, men nå er han mer aktiv og snur hodet bege veier etter leker, og er litt på magen også - hodet har begynt å rette seg

Skrevet

Elias hadde også favoritt side, den er nå borte - av seg selv...

Men jeg var hos fysioterapeut for å sjekke at det ikke var muskler som var strekt eller stive eller hva de kaller det!!!!

Prøv å fokuser at hun leker på den siden hun ikke har favorittside, det gjorde vi. La også klut under hodet på favorittsiden når hun lekte i tillegg til sengen. I sengen klarte han å komme seg unna,men når vi lekte la jeg den riktig flere ganger...

Lykke til - og det ordner seg skal du se

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Nå ble jeg litt roligere :-)

Skrevet

Sånn for sikkerhets skyld kan du sjekke ut www.kiss-kidd.com.

Favorittside kan, men behøver ikke å være et symptom på KISS.

Ikke noe farlig dette, men viktig at det blir behandlet.

Dersom du kjenner igjen flere av symptomene bør du kontakte en manuellterapeut. Ofte er det bare et par behandlinger som skal til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...