Gå til innhold

Hva gjør jeg for å stramme opp mage rompe og lår?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sies at det beste du da kan gjøre er å løpe/jogge.Jeg prøver også å få vekk litt til sommeren,men jeg sykler på ergometersykkelen mn hver dag.Begynte for 1 uke siden.Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening er vel det beste. Du finner forslag til øvelser på nettet. Ofte holder det med mindre enn en halvtime om dagen(tv-shopprduktene lover jo vektnedgang og vaskebrett på 5 min pr dag :P).

 

Økt muskelmasse ved styrketrening = økt forbrenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler styrkeøvelser som Hoppetussa sier, eller investere i en video/DVD :o) Da blir du guidet av en instruktør, og du kan velge hvilke treningsform du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Dette er min oppskrift og den FUNKER garantert.

 

Styrketrening minimum 3 ganger i uken. I begynnelsen kan det være greit å få et todelt program av instruktørene på senteret, ellers ligger det mange fine programmer ute på nettet.

Tren kardio i form av rask gange eller sykling så ofte du bare orker. Klarer du 5 dager i uken, helst før frokost, kan jeg garantere resultatene du ønsker før sommeren (det forutsetter jo selvsagt at du også holder kostholdet sunt og fritt for godterier og junkfood).

 

Endre kostholdsvanene dine, mere proteinrik mat i form av fisk (gjerne fet fisk som laks og ørret ett par ganger i uken), hvitt kjøtt og biff. Andre matvarer som inneholder mye proteiner er f.eks kesam og Cottage Cheese (som er veldig godt oppå en hjemmelaget fruktsalat med litt nøtter). Hold deg mest mulig unna brød og gjærbakst, det er sykt mye karbohydrater og min erfaring er at det binder en god del veske i kroppen. Bruk havregryn, ris, poteter, grønnsakr, fullkornspasta og LITT frukt som kilder til karbohydrater. Pass på å få i deg sundt fett gjennom kosten din (men ikke for mye). Nøtter er veldig fint, og er du flink og spise fet fisk dekker det noe av behovet. Du kan også bruke litt olivenolje når du koker ris og pasta, samt å steke kjøttet i.

 

Det høres ganske sikkert slitsomt ut, men det handler mye om en livsstilsendring, noe som har hjulpet MEG noe enormt. Jeg sier ikke at jeg spiser sunt året rundt, men når jeg "forbereder" meg til bikinisesongen lever jeg etter disse reglene minimum 3 mnd i forveien. Styrketrening bedriver jeg jo hele året, 4 ganger i uken, men kostholdet og kardiotreningen "sparer" jeg til sommerformen skal inn.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...