Gå til innhold

Middagsglass spørsmål


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Hvor mye av glasset gir dere?

 

Event Hvor lang tid brukte dere fra halvt til helt glass?

 

Jeg gir et halvt glass nå. Ser ut som han er fornøyd med det. Er redd han får vondt i magen hvis jeg gir for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holdt vel på med halve glass tre - fire uker. Så kom jeg på at han jo spiste til det var skrapet. Prøvde så med hele glasset, det gikk ned på høykant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser halve glasset av de minste enda, hun liker ikke 6mndrs maten. Hun har en gang spist et helt sånt lite glass. Har holdt på med det i to uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har spist ett helt 6 mnd glass i litt over en mnd nå. Og gjerne litt frukt etterpå.... En skikkelig storspiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er bare på smaksprøvestadiet, så hun får ca. 3-4 ts. Holder på å venne henne til forskjellige grønnsaker. Trodde man 'måtte' det jeg! Helsesøsteren vår mente jeg skulle begynne med noen ts potet i to-tre dager, så legge til noen ts gulrot, så legge til brokkoli, så mais osv annenhver-tredje dag...

 

Gjør det ikke helt etter oppskriften hennes, men tar det forsiktig da...Men regner med at når vi har økt gradvis til et halvt middagsglass, og hun har spist det i ei ca. ei uke så kommer hun til å få spise til hun blir mett (innen rimelighetens grenser da!) :-)

 

Gjorde det noenlunde likt med tilvenning av grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke prøvd noen middagsglass enda.. han har fått potet to ganger og gulrot en gang, med mm blandet i. Jeg også har vært redd for å gi for mye, men da av grøt. Gir sviskesaft ved siden av og får mm før hvert måltid og håper det gir en lettere fordøyelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...