Gå til innhold

Angående tran og d-vitamina..


Tess30

Anbefalte innlegg

Skal gje ho Temine d-vitamina, og så tar æ tran sjøl, da får ho det igjennom melka...E ikje det lurt? Da slepp man alt grise me tran på klær osv..¨

 

Bare ett lite tips førr dem som vil ta imot..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har måtte gi vesla multivitaminer på resept og folinsyre i 6 uker pga at hun er prematur. Nå skal hun ha tran, folinsyre og jern. Vi har kjøpt tran med sitronsmak og blander alt ut med litt sanasol. Da går det rett ned, hun liker søtsmaken. Et tips det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed på helsestasjon at man kun skulle gi vanlig tran og ikke den med sitronsmak.

 

Kan man gi sanasol alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HS som kom på hjemmebesøk til oss hadde med seg en flaske med tran til Angelika, MED sitron, vel å merke, så det er visst greit likevel. På barseltreff i går var det en som gav Sanasol men det var ikke å anbefale til så små, i hvert fall i mengder, kanskje greit som smakstilsetning da, som Live får. Men det var greit på denne måten også at barnet får D-vitamin og så tar mor tran, slik at omega-3-fettsyrene fåes med morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke har tran med sitronsmak? Pga sitrus? Har ikke hørt noe om det jeg før? Men om Mrs. Potts fikk det av HS kan det vel ikke være farlig? Den vanlige vil hun jo ikke ha...

 

Det er bare et par dråper med sanasol jeg har i. Kun for å få et par dråper med smak. Skifter litt og har et par dråper med barne-multivitamin i, samme smak på de to. Trodde ikke noen av delene var farlige jeg, siden hun har gått på reseptbelagte multivitaminer siden fødsel.

 

Of. Alt man ikke vet og skal engste seg over... :-(

 

Jeg tar ikke tran selv, takler ikke smaken og konsistensen, og kapslene brekker jeg meg av.Men spiser mye fisk og sunn mat, men sikkert ikke nok til å fylle Lives behov. Men en løsning er kanskje å bruke et par dråper barne-multivitaminen som smak, og ta sanasol'en selv da.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...