Gå til innhold

trenger noen råd av dere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gi lille gutten min på 4 mnd grøt da han sover så dårlig på natta og må ha mat da hele tida(hver 2. til hver time)! HS sa at jeg skal amme først og så gi grøt! Og at jeg skal gi grøten på dagen først i ca en uke for å kunne følge med hvordan han reagerer. Så kunne jeg etterhvert gi grøten senere mot kvelden...

Men det jeg lurer på: Han er jo så mett etter jeg har ammet han og da er det jo nesten umulig å få i han grøt! Begynte på søndag og har ikke kommet opp i mer enn en teskjee!!;) Vet dere hvorfor jeg må amme først? Kan jeg ikke amme etter han har fått grøt??

Dette ble langt, håper noen gidder å lese dette...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne litt lengre opp...:)

Skrevet

Som introduksjon hadde jeg gitt grøt først. Så, når han har fått smaken og dreisen på grøtspising ville jeg gitt pupp først.

Skrevet

Morsmelken er fremdeles det viktigste for han et par mnd til. Det er for at han ikke skal bli mett på grøt og få mindre av den viktige morsmelken at han først skal ha pupp. Du kan jo prøve å gi litt mindre melk enn du pleier først, og så heller amme litt til etter grøten. Det funket fint for oss.

Men det med grøten hjalp ikke på nattesøvnen..... Nå er han nesten syv mnd og spiser minst tre måltider pluss pupp om dagen men har aldri sovet en hel natt!

Skrevet

her gir eg grøt på kvelden i tillegg til mm... pga nattesøvnen slik som deg, og her fungerer det kjempebra:)

gir han da litt mm, lar han ikke ligge så legne som til vanlig... bare slik at han får i seg litt, så gir eg han grøt og så får han spise så mye mm han vil etterpå:) gutten min storkoser seg:)

hehe... men er mange forskjellige erfringer med dette som så mye annet, så bare prøv deg frem så inner du ut av det:) men ta en gradvis overgang til grøten.. i begynnelsen er det bedre å gi litt for lite enn for mye og heller mer mm på slutten:)

lykke til:)

Skrevet

det de mener er vel at man skal holde produksjonen ved like..så derfor tar man å gir pupp først for så å gi grøt... jeg har alltid gitt grøt først... hun er så glad i pupp uansett...

Skrevet

Ja det er nok for at du ikke skal miste melka:-) Gi grøt først du, og en melkeskvett til slutt. Merker du at du får mindre melk kan du jo legge han til oftere eller velge å amme litt mindre:-) Lykke til!

Skrevet

takk for tipsene! når dere begynte med grøt så begynner man med en skje grøtpulver og blander det med mm, ikke sant? blir jo da mere enn 1 teskje.. spør helt teit nå men bare sånn at jeg er 100% sikker;)

Skrevet

HS vil nok at du skal amme først fordi morsmelk er det aller beste for han, og at grøten skal brukes som et påfyll dersom han ikke blir mett av det. Det beste er jo at han blir mett etter amming. Og du bør amme før grøt.

Men jeg ser ingen grunn til at du ikke skal kunne gi grøten på kvelden istedet, for det er jo da han er sulten, og puppen ikke er tilstrekkelig, om jeg forstår deg rett?

Jeg ville heller gjort det slik, og ikke "tulle" med den grøten om dagen, når han ikke har behov for den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...