Nemi24 Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Lager der bare til eit måltid om gongen?¨ Eg må gje litt tillegg for eg har lite melk, hs sa at ein skulle ikkje lage meir enn ein om gongen. Men ka gjer du då når du skal ut av huset. Det virka veldig tungvint!!
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Både legen og hs her sa at det ikke var noe i veien for å lage alle måltidene og sette de rett i kjøleskapet om morgenen. Jeg lager alt da, og lager det første til dagen etter om kvelden før jeg legger meg. Orker ikke være helt hysterisk heller da
-MtG- Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg koker opp vann og fyllr på flaskene. Så har jeg en boks med pulver og måleskje i når jeg er noe sted. varmer bare vannet i en micro og putter oppi pulver:)
Cassandra80 Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Jeg lager bare til et måltid om gangen. Men ofte (særlig om natta) måler jeg opp så jeg har vannet greit, og setter det i kjøleskapet. Da er det bare å varme opp å ha i pulveret når snuppen skal ha mat. Slipper å vente på nedkjøling. Når jeg skal ut tar jeg enten med termos med varmt vann, eller hvis jeg vet jeg skal til et sted de har micro så måler jeg opp vannet jeg skal bruke i flasken og tar den med. Og en boks med pulver utenom. Har også flasketermos som jeg bruker hvis jeg vet jeg skal bruke det innen et par timer. Det holder seg ikke varmt stort lengre. Da bruker jeg enten bare varmt vann eller jeg blander ferdig melka. Vet noen bruker å ta med en termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann, slik at det er bare å mikse til rett temperatur med en gang, og så ha i pulveret. Mulig dårlig forklart, men jeg prøvde :oP
Nemi24 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2007 Det var godt å høre, då gjer eg det med god samvittighet. Men ka gjer du når du skal ut av huset Ellen * Marcus kom 22.10 *??
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Når jeg skal ut tar jeg med den kjøleskapskalde flaska og varmer opp. Har den i sånn flaskepose, enten holder på varme eller kulde
Brillemamma Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Jeg koker opp vann, fyller på 5 flasker(han spiser 5måltider i døgnet), Setter de i kjøleskapet. Når han er sulten varmer jeg det 40sek i microen, har pulveret oppi, så er det klart! Lager til flaskene rett før jeg legger meg for natten, så har jeg alt klart til neste dag! Når jeg skal ut har jeg med med ferdigblandet nan som man kjøper på bokser..200ml i hver boks. Tømmer det bare opp i flaska og varmer i micro.( For de kan du varme i microen). Micro har de overalt, så ingen problem det! Har hørt man ikke skal blande ut pulveret i vannet og varme i microen! Derfor varme vannet først, SÅ ha i pulveret..
*Magic* Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Jeg hadde ferdig kokt vann på en tett kanne i kjøleskapet. Når det var tid for mat kokte jeg vann i vannkokeren, og blandet med det kalde ferdig kokte i kjøleskapet. "Ut på tur" hadde jeg med kokt vann på flaske, som jeg varmet i vannbad. Blandet aldri ferdig med pulver å satt i kjøleskapet, for jeg fikk også beskjed om å lage kun et måltid om gangen.
Nye sprell Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Sosial- og helsedirektoratet fråråder at en tilbereder flere måltider om gangen. Se om dette på siste side av Småfakta 01/2006: http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00011/IS-0186_11734a.pdf I samme utgave står det forresten litt om hvor mange spedbarn som ammes i ulik alder, jf debatten som gikk i går om uttalelsen fra Grung på Operah. Nyhetsbrevet Småfakta inneholder informasjon om sped- og småbarnsernæring rettet mot helsepersonell, og sendes til helsesøstre og andre relevante faggrupper over hele landet. Sosial- og helsedirektoratet og Mattilsynet står bak utgivelsen. Jeg har inntrykk av at de fleste har med vann på termos, eller ordner vann der de er. Ikke så ofte en ferdes på plasser helt uten mulighet til å varme vann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå