Gå til innhold

Maken til oppfølgning etter pergokur, noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei som jeg har skrevet et par ganger går jeg på første pergokur denne måneden. Behandling ble startet av gynekolog og jeg ble bedt om å komme tilbake dag 13 for ny ultralyd for å se effekten av pergoen, eggene var da store og fine men slimhinnen altfor tynn til at et egg kan feste seg (4 mm), måtte da komme igjen etter 2 dager på dag 15 for ny ultralyd. Det var i dag og slimhinnen hadde blirr litt tykkere (6mm) men fortsatt for tynn. Så vil gynekologen at jeg skulle komme i morgen også for enda en ny ultralyd. Jeg skjønte ikke helt vitsen med dette, tenkte at det får gå som det går. men nei da hun ville at jeg skulle komme tilbake for å eventuelt sette en sprøyte for at egget skulle slippes...

Så nå må jeg altså til ultralyd for 3 gang denne uken!!

Har noen av dere vært borti lignende oppfølgning etter første pergokur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo fint med oppfølgning, men dette hørtes jo litt mye ut. Når det er sagt, så er det jo fint at du har en gyn som viser litt initiativ. Da jeg gikk på Pergo fikk jeg resepter i posten, og tok blodprøve én gang for å påvise EL. Hadde kun telefonkontakt med gyn selv om jeg bor 10 min unna sykehuset. Jeg synes det var greit, men i motsetning til deg, så vet jeg jo ingenting om slimhinnen min.

Skrevet

Kunne ønske det var jeg som fikk slik oppfølging. Jeg er nå på min fjerde pergokur og denne gangen ringte jeg selv og spurte om jeg kunne få komme på UL for å se om det var noen modne egg. Fikk ikke det, men fikk time for å ta blodprøve for å finne ut om jeg har hatt EL...

Kunne jo veldig gjerne tenkt meg å sett på forhånd om det så ut som at jeg kom til å få EL også.

Det sliter litt på å prøve og prøve og ha sex på kommando hele tiden. Tør ikke stole blindt på EL-testene heller, så selv om jeg ikke har fått positive hittil, så føler jeg at vi må hoppe i høye minst annenhver dag.

Det høres ut som du har en veldig flink gyn synes jeg :))

Litt misunnelig...hehe.

Lykke til!

Skrevet

Dette er jo kjempeflott! Ta imot alt du kan få. Plutselig kan det jo være avgjørende. Jeg fikk ingen slik oppfølging med pergo. Fikk bare tilsendt resepter på flere runder når det ikke gikk, og det bare etter en telefonsamtale. Ingen UL i forbindelse med det. Så møt opp på det du kan. Bedre med ti ganger for mye...

Hell og lykke fra meg! :-)

Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg burde kanskje bare være fornøyd med oppfølgningen selv om det er mye styr å komme seg fram og tilbake og mange timer på venterommet :) Flaks at jeg har jobb med fleksibel arbeidstid.

Hadde stor tro på at pergo skulle virke, men ble så skuffet da slimhinnen var for tynn. Men det er jo ikke gynekologens feil. Nei nå ble det mye syting fra meg, skal tenke positivt i dag og være fornøyd med alle ultralydene :)

Klem og lykke til dere også!!!!!

Skrevet

Heisann.

Jeg holder også på med min første Pergokur. Jeg får heller ikke noe tilbud om UL, men jeg får ta blodprøve for å se effekten av kuren.

Jeg leser at du er skuffet over Pergo, fordi slimhinnen er for tynn.. forstått riktig? Men da kan du egentlig slappe av. :-)

For du skriver videre at du har hatt fine egg, men bare slimhinnen er siste problem. Da er det effekt på Pergo. Men pergo påvirker ikke slimhinne tykkelsen.

Min venninne gikk først på pergo, men hennes gynekolog fant ut at hun ikke hadde problemer med å få ordentlige egg, men selve slimhinnen ville ikke utvikle seg. Slimhinnen skal egentlig være på 10mm.

Da kan du spør gynekologen din om du egentlig skulle hatt noe annet for tykkelse av slimhinnen.

Håper dette hjalp noe..

Klem:-)

Skrevet

Hei igjen

Jeg var til ny ultralyd i dag, slimhinnen var tykkere (7mm istedet for 4 mm på tirsdag og 6mm i går) men fortsatt for tynn. Eggene hadde også vokst. Men i dag er jeg på dag 16 og jeg har normalt 33-34 dagers syklus så da vil vel EL ligge rundt dag 18-19, så kanskje jeg ikke har EL før nå i helgen og da kan det henne at slimhinnen begynner å nærme seg normal størrelse. Har verken EL-slim eller positiv EL-test enda heller..

Konklusjonen er at jeg satser på EL i helgen og at slimhinnen har blitt tykk nok til egget kommer vandrende... Jeg spurte gyn om kanskje det var tynn slimhinne som gjør at jeg har mistet 2 ganger og at det tar litt tid mellom hver graviditet, men hun mente bestemt at det skyldes pergoen denne månenden, men dette skal sikkert undersøkes en pergofri måned.

..og så må jeg til ny UL på mandag (hi hi har nesten frikort nå, jeg som aldri har vært hos lege før nesten...)

GOD HELG alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...