bambi på isen Skrevet 1. februar 2007 #1 Del Skrevet 1. februar 2007 Vil fortelle om min tredje fødsel (de 2 første var lange og vonde og ikke minst stjerne kikkere). Hadde termin 14 desember 2005, guttaboys ble født 10 dager før termin (august 01) og 22 dager før termin (desember 03). Var sikker på at lille snuppa også skulle komme før termin. Var inne på fødeloftet på 2 bom turer, siste gangen var natt til fredag 16 desember, da stoppet riene opp, og jeg hadde 5-6 cm åpning. Mandag 19 desember gikk vi å la oss i 22.30 tiden, kom litt blod på papiret når jeg tørka meg, så jeg håpte det kanskje kom til å skje noe snart. Pappen syns godt det kunne vente en stund til, han hadde 40 i feber og hadde akkurat begynt på pencelin. 00.30 Våkna jeg av at jeg måtte på do, gjorde det jeg skulle og fant ut at en dusj hadde vært bra, så slapp jeg å tenke på det når jeg sto opp om morningen. Trødde inn i dusjen å fikk vondt i magen, gikk ikke lange tia så kom det en ri til. Gikk inn å vekte mannen, han ville snu ræva til å sove videre. Da var klokka 00.42 (digital klokke i taket er greit), han kom seg ut på badet, satte seg til rette på do, mens jeg sto i dusjen og fant ut at det gjorde litt mindre vondt hvis jeg presset på hver ri. Han fikk ræva i gir og ringte sine til sine foreldre for å være barnevakt. Jeg kom meg utav dusjen og begynte å kle meg (med god hjelp av han), vi fant ut at vi ikke hadde tid til å vente på svigers, så han ringte naboen. Hun kom inn døra 01.00, hjalp til med å få meg ned 2 etasjer . Jeg kom meg til ytterdøren, men der streika jeg, han på telefonen til fødeloftet for å si at jeg nekta å gå ut i bilen, samtidig gikk vannet. Vi kom oss inn på et knøtt lite bad og jeg dro ned buksa for det svei så inni helvete mellom beina. Pappaen bøyer seg ned for å se, og der er hodet på vei ut. Så far og nabo tok imot jenta 01.13 uten hjelp av noen, rett etterpå kom svigers inn døra. 4 minutter etter fødselen kom ambulansen og noen minutter etterpå kom jormora å legen fra sykehuset. Vi ble kjørt inn til SUS med ambulanse og koste oss der med snuppa i noen dager. Hun var forøvrig 3040 gram. 50 cm og 34 cm rundt hodet, og ikke minst så kom hun riktig vei med hodet, det var nok derfor det gikk så fort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8042640-min-lille-prinsesse-kom-som-en-rakett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybakt_mamma Skrevet 2. februar 2007 #2 Del Skrevet 2. februar 2007 åj det va en skikkelig skjappis;) gratulere så mye Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8042640-min-lille-prinsesse-kom-som-en-rakett/#findComment-8052556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lissi* Skrevet 2. februar 2007 #3 Del Skrevet 2. februar 2007 Min første var en "stjernekikker" og nummer 2 (og 3) har kommet på under to timer. Er i følge jm en av fordelene av å ha fått "stjernekikkere". Kos dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8042640-min-lille-prinsesse-kom-som-en-rakett/#findComment-8063096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå