Gå til innhold

Må mannen ha normal sædkvalitet....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss det også dårlig kvalitet som er årsaken(han har ca 1-2mill).Og der tok de noen egg sammen med spermen i en skål,og lot de jobbe selv(Vanlig ivf?).Og der ble 4 egg befruktet!!Og noen med mikroinjeksjon(ICSI?).Der ble 3 egg befruktet:)

Annonse

hvorfor vil du slippe ICSI??

Må innrømme jeg ble litt provosert av at du sier at ivf er mer naturlig..

Er da akkurat like "naturlig" vel..

Jeg er gravid med ICSI, kanskje derfor jeg føler det sånn.. og humøret mitt går litt opp og ned om dagen..

Og jeg har ALDRI hørt at ICSI barn er mindre "naturlige" enn ivf-barn.

Det er jo akkurat det samme...

Du merker jo ikke noe forskjell uansett hva det blir..

Jeg er sjeleglad det finnes ICSI i allefall, hvis ikke kunne ikke jeg

blitt gravid ...

Det er min mening iallefall så får andre ha sin. Det blir sikkert icsi på oss, og jeg er jo selvfølgelig sjeleglad for det. Det med icsi er at en sædcelle blir på en måte tvunget inn i en eggcelle, mens ivf finner sædcellen veien selv. Det høres bare mer vulgært ut.

Men for all del, er jo ikke meningen å provosere, det er bare sånn jeg ser på det.

Enig med gøril at det virker provoserende å kalle IVF for "mer naturlig" en ICSI!

Min man har normal sædkvalitet, men like vel ble INGEN av mine 18 egg befrukta med IVF. Tror du jeg var glad for at det da finnes en ICSI-metode som faktisk får egg og sæd til smelte sammen? JA! Tror du at mitt høyeste ønske er å bli gravid - men at jeg driter i hvordan det skjer? JA!

Tror nok du også kommer til å se anerledes på det etter å ha vært igjennom noen runder med avbrutt/misklykka forsøk...

icsi

Hei Hei.Min mann er testet og har god sædkvalitet. Da vi gikk igjennom forsøket gikk det ikke med ivf men måtte ha icsi. Takk og pris for at de har det. Jeg har ekstremt sterke egg og hans sæd greide ikke å befrukte dem.Det var beskjeden jeg fikk.Nå er jeg gravid på første forsøk med to egg. takk og pris for icsi.

Lykketil

Annonse

Skulle tro jeg så ned på folk som har utført icsi! Det er ikke det jeg mener i det hele tatt! Vet du hva. Må sikkert igjennom icsi selv, og jeg er da for guds skyld takknemlig for det! Jeg vet ikke så mye om prøverør, så dere får ha unnskyldt meg visst jeg har tråkket noen på foten. Har bare hørt noen rykter om at det var forskjell på ivf og icsi, men beklager at jeg har tatt fullstendig feil om det.

IVF og ICSI er jo bare to sider av samme sak ;o) Og det er jo like naturlig eller for den saks skyld unaturlig begge deler ;o)

Det er ikke sikkert at dere må ha ICSI selv om mannen har nedsatt kvalitet. Vi fikk vite at sambo hadde litt nedsatt kvalitet ved det første forsøket vårt, men det ble likevel gjort IVF, og 17 av 22 egg ble befruktet....det er opp til klinikken å avgjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...