Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Har en på 11 mnd som ikke vil ha noe mat om dagen.I går spiste han 2 skjeer grøt til frokost.1 yoghurt til lunsj, 2 skjeer til middag og heldigvis 1 posjon grøt til kvelds.+ pupp noen gange da for det vil han ha.I dag har han foreløpig bare spist 3/4 banan og en yoghurt + pupp.Han er blid og fornøyd virker ikke syk men er ikke sulten-nekter å åpne munnen når maten kommer.Tenkte han spiser vel når han blir sulten, men blir jo litt bekymra og da...skal jeg bare vente å se?????
Daniels-mamma Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Sånn har jeg det med min sønn på snart 11 mnd også, de siste dagene har det vært vanskelig å få han til å spise, han virker heller ikke syk.... I dag har han spist to skjeer grøt og to beter brød + en flaske mme.....er jo ganske lite. Skjønner at du blir bekymra, for det er jeg og....jeg vet ikke selv hva jeg skal gjøre, eller om det er noe jeg kan gjøre med det, så jeg kan desverre ikke gi deg noen råd....men da vet du i hvertfall at det ikke bare er din baby som ikke spiser om dagen... Vi før vel bare håpe på at det bare er en periode, eller kanskje det er noen tenner som kommer? Skulle jo tro det at de spiser når de blir sultne....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Ja har tenkt på om det var tenner for det kommer ei her, men trodde ikke han ble sånn da.Har ikke reagert slik før.Dette er 8. tanna
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Gutten min er litt yngre, men hadde nylig en slik periode med spise-nekt. Det eneste jeg fikk i ham var litt melk, fruktmos og Nestle sin glass med babyyoghurt. Men plutselig så begynte han å spise igjen, og nå er han tilbake med normal appetitt. Jeg tror det er ganske normalt at appetitten gåri bølger hos de små, hos noen er det mer utpreget enn hos andre. Gi ham det han synes er godt! Plutselig får han nok opp appetitten igjen! Noe du kan prøve er å blande havregryn og/eller grøtpulver i yoghurten. Da metter den litt mer. Hva med riskaker, det pleier de å like i den alderen. Ikke så mye næring, men dog..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå